ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

ביטול תביעה קטנה – איך מבטלים לאחר הגשה

במקרים מסוימים לאחר הגשת התביעה אנו מעוניינים לבטלה ולעצור את ההליך המשפטי אשר התחיל להתנהל. ביטול תביעה קטנה יכול לנבוע ממגוון סיבות רחב החל מסיום הסכסוך המשפטי בין התובע לנתבע ועד לרצונו של התובע להימנע מהופעה לדיון בשל סיבה זו או אחרת.

 

ביטול תביעה קטנה - עו"ד משה מזרחי

 

ביטול תביעה קטנה אינו כרוך בתשלום אגרה נוספת מזו שהוגשה בעת פתיחת התיק בזמן הגשת תביעה קטנה וכפי שנראה מיד ניתן לעשות זאת בקלות יחסית ללא כל קושי.

המקרים בהם נרצה לבטל תביעה קטנה

בין המקרים הבולטים בהם תביעה קטנה תבוטל ניתן למנות את הסיבות הבאים:

  1. בין התובע לנתבע נסגר הסדר טיעון מחוץ לכותלי בית המשפט בו הגיעו לעמק השווה וכעת מבוקש לבטל את התביעה (נניח בתביעה קטנה של סכסוך שכנים או תביעה קטנה נגד חברת סלולר או תביעה קטנה נגד גנן או תביעה קטנה נגד עורך דין).
  2. התובע הלך לעולמו וכעת אין יותר צורך בהמשך ההליכים המשפטיים. לרוב בקשה לביטול התביעה תוגש ע"י משפחתו או נציג מטעמה.
  3. התקיימה ישיבת גישור בה הגיעו הצדדים להבנות הדדיות והוסכם על מחיקת התביעה. הודעה על סיום ההליך המשפטי בגישור תשלח על ידי המגשר או המגשרת בתיק ותועבר ישירות לתיק בית המשפט.

ניתן למנות סיבות נוספות המביאות לביטול תביעה קטנה אך הסיבות שנמנו לעייל הינן הסיבות המרכזיות והנפוצות הגורמות לכך.

 

כיצד ניתן הלכה למעשה לבטל תביעה קטנה

ביטול תביעה קטנה בפועל הוא הליך פשוט ביותר אשר אינו דורש חשיבה רבה והשקעה. ניתן להוריד טופס ייעודי מאתר הרשות השופטת שענייניו ביטול תביעה קטנה, למלאו ולשלוח למזכירות בית המשפט בו מתנהלת התביעה. חשוב לציין את מספר תיק בית המשפט בכותרת ההודעה על מנת שניתן יהיה לקשר את הבקשה לתיק בית המשפט. ניתן לשלוח את הבקשה בפקס וניתן גם להגישה פיסית במזכירות בית המשפט.

ניתן גם להגיש את הבקשה לביטול תביעה קטנה על גבי הודעה שתנוסח על ידי בעל הדין עצמו כאשר כותרתה תהיה "בקשה לביטול הדיון ומחיקת התביעה". ניתן להסביר לבית המשפט בקצרה מה הניע את בעל הדין למחוק את התביעה ולבסוף לבקש מבית המשפט לבטל את התביעה והדיון המשפטי שנקבע.

 

האם ניתן לקבל חזרת את אגרת בית המשפט אשר שולמה בעת הגשת התביעה?

לכאורה, במידה ולא התקיים דיון בבית המשפט נדמה כי ניתן לקבל את האגרה ששולמה חזרה אך בהליך תביעות קטנות החזרת אגרת תביעה קטנה תושב לתובע רק במקרים חריגים ובאישור בית המשפט. בפועל, בתי משפט לא ממהרים להשיב לבעל דין את האגרה ששולמה.

במידה ומעוניינים לקבל את האגרה חזרה יש להגיש לבית המשפט בקשה מיוחדת לצורך כך ולפרט מהן הסיבות שהחזר האגרה נדרש לשם כך.

קרא עוד על – החזר אגרת בית משפט בתביעות קטנות.

כאשר בעל דין מעוניין למחוק את התביעה שהוגשה על ידו, מומלץ לו כי בטרם יעשה זאת יפנה לעורך דין המתמחה בתחום ויבדוק האם מחיקת התביעה זה הצעד הנכון מבחינתו והמתבקש בנסיבות העניין.

יש לזכור כי מחיקת התביעה תמנע מהתובע לקבל את הפיצוי שרצה וכי הליך משפטי נוסף ידרוש ממנו תשלום אגרה נוספת ופתיחת הליך חדש.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן