ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה במקרה של נזק לחיית מחמד

חיות מחמד הן אחד הדברים החשובים בחיינו וממלאים עבורנו את שגרת היום. חיות מחמד כוללת כלבים, חתולים, ארנבים ועוד. כאשר נגרם נזק לחיית המחמד שלנו על ידי אדם או על ידי בעל חיים אחר בהחלט ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד הגורם המזיק כאשר יש לשים לב כי תביעה זו תוגבל בבית משפט לתביעות קטנות לסכום כספי שאינו יעלה על 33,800 ₪.

תביעה קטנה במקרה של נזק לחיית מחמד - עו"ד משה מזרחי

כפי שנראה במאמר זה, תביעה קטנה במקרה של נזק לחיית מחמד יכולה להתרחש הן כאשר אדם אחר פגע בחיית המחמד שלנו והן במקרה בו חיית מחמד אחרת הסבה לחיית המחמד שלנו נזק גופני. כאשר תוגש תביעה כנגד גורם אשר הסב נזק לחיית המחמד שלנו יש לזכור כי מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדין האזרחי על מנת שזה יסייע לנו להגיש את התביעה על הצד המקצועי ביותר.

 

מהם המקרים הנפוצים בהם ניתן יהיה לתבוע בגין נזק שנגרם לחיית המחמד שלנו

נזק לחיית המחמד שלנו יכול להתרחש בגין מגוון רחב של סיטואציות כאשר לכולן מכנה משותף אחד והוא נזק לחיית המחמד. לרוב כאשר אנו מדברים על נזק לחיית המחמד שלנו אנו מתכוונים לנזק גופני אשר נגרם לה. בין המקרים הבולטים לנזקים אפשריים שיגרמו לחיית המחמד שלנו ניתן למצוא את המקרים הבאים:

נשיכה של בעל חיים אחר –

כאשר בעל חיים נושך את חייב המחמד שלנו ומסב לה נזק בהחלט ניתן להגיש כנגדו תביעה קטנה. נזק בדמות נשיכה לחיית המחמד שלנו יכולה לגרום לנו להוצאות כספיות רבות עבור טיפול של וטרינר וכן לנזקים בלתי הפיכים לחיית המחמד.

פגיעה של אדם אחר בחיית המחמד שלנו –

פעמים רבות מסיבות לא מובנות בני אדם פוגעים בחיית מחמד ומסיבים לה נזק גופני. נזק גופני יכול להיות בדמות שברים שנגרמו לחיית המחמד או פעולות אחרות שדרשו ניתח והוצאת סכום כסף רב עבור הטיפול בבעל החיים. ככל ומדובר במקרה שכזה, בהחלט קיימת עילה לצורך הגשת תביעה קטנה במקרה של נזק לחיית מחמד.

 

איזה נזק יכול להיגרם לחיית מחמד אשר יקים עילה לתביעה קטנה

נזקים לחיית מחמד אינם מסתכמים רק בפציעה אשר נגרמה לו או בנזק בלתי הפיך כגון צליעה. יש לזכור כי לצורך הטיפול בחיית המחמד יש לפנת לווטרינר אשר יעניק טיפול לחיית המחמד ובמידת הצורך אף ינתחה. טיפול וטרינרי זה כרוך בתשלום כספי אשר יש להעביר לידי הווטרינר.

תשלום לווטרינר עלול להסתכם באלפי שקלים תלוי באירוע הנזק ובהחלט יכול להסב הוצאה כספית לא קטנה לתובע. משרדנו נתקל בתביעות קטנות אשר הוגשו בנזקים שנגרמו לחיות מחמד והסתכמו באלפי שקלים. מסיבה זו כאשר מוגשת תביעה בגין נזק שנגרם לחיית מחמד יש להקפיד על צירוף כל האסמכתאות התומכות בנטען בכתב התביעה לצורך הוכחת הנזק.

 

אילו מסמכים יש לצרף לצורך הגשת התביעה

תביעה קטנה במקרה של נזק לחיית מחמד תכלול את הפירוט בגין הכספים אשר על בעל החייה לשלם לווטרינר וכן כל ההוצאות הכספיות הנדרשות לצורך השבת החייה לאיתנה. כמו כן, יש לצרף תמונות ותיעוד אפשרי מנזק התקיפה ככל שניתן.

יש לזכור כי בסופו של יום בית המשפט יכריע בגורל התביעה בהתבסס על המסמכים והראיות אשר אנו נציג לו. ככל וראיות אלו יהיו חד משמעיות ותומכות בנטען בכתב התביעה כך נוכל לשכנע את בית המשפט בצדקתנו והוכחת התביעה. מסיבה זו מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות קטנות על מנת שיסייע לכם לערוך את כתב התביעה כנדרש.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן