ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד אינסטלטור

שגרת החיים גורמת לא פעם להזדקקות לשירותי אינסטלטור וטיפול בבעיות אשר נוצרו לנו במערכת הביוב של מקום מגורנו. עבודות אינסטלטור הן עבודות הדורשות מקצועיות וידע בתחום ולעיתים אם לא נעשות כנדרש הן עלולות לגרום לנזק מתמשך ועצום לתובע. תביעה קטנה נגד אינסטלטור יכול להיות אף במקרה בו נניח אנו בונים בית חדש אך האינסטלטור אתו התקשרנו על מנת שיתקין את מתקני הבית אינו מבצע את עבודתו נאמנה וגורם לנו לנזקים כספיים.

תביעה קטנה נגד אינסטלטור -עו"ד משה מזרחי

חשוב לזכור כי תביעה קטנה נגד אינסטלטור יכולה להיות מוגשת אך ורק כאשר מדובר בתביעה כספית אשר שוויה אינו עולה על 33,800 ₪ שאם לא כן יש להגיש תביעה זו לבית המשפט המוסמך לדון בה. פעמים רבות כאשר בונים בית תביעה נגד אינסטלטור עלולה לעלות על הסכום המקסימלי הניתן לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות. במקרה זה יש לפנות לעורך דין המתמחה בדין האזרחי על מנת שימליץ לכם באיזה אופן יש לפעול כנגד האינסטלטור.

 

מהם המקרים הבולטים בהם ניתן יהיה להגיש תביעה קטנה כנגד אינסטלטור

יש לזכור כי לא קיימת רשימה סגורה של מקרים בהם ניתן להגיש תביעה כנגד אינסטלטור אך מניסיון משרדנו קיימים מספר מקרים בולטים החוזרים על עצמם פעם אחר פעם. בין המקרים הללו ניתן למצוא את המקרים הבאים:

  1. בנית בית והתקנת מתקני אינסטלציה – כאשר בונים בית חדש יש להתקין מא' עד ת' את כל מתקני האינסטלציה לרבות מערכת ביוב, דוד חימום וכו'. פעמים רבות מדובר בעבודה אשר עלולה להסתכם בעשרות אלפי שקלים כך שבהחלט לא מדובר בסכום כספי אשר יש להקל בו ראש. לא אחת, הקבלן האינסטלטור אינו עומד בהוראות הסכם ההתקשרות עמו ומבצע עבודה רשלנית אשר גורמת לנו לנזק בסופו של דבר. בבניית בית חדש ניתן למצוא גם מקרים בהם האינסטלטור אינו עומד בהוראות החוזה ואינו מספק את העבודה במועד הזמנים שהתחייב לה בהסכם. במקרים אחרים ניתן לראות כי האינסטלטור אמנם מספק את העבודה אך משתמש בחומרים אשר אינם מצוינים בהסכם ההתקשרות כפי שסוכם עמו.
  2. תיקון תקלה אשר נוצרה בדירת המגורים – כפי שצוין קודם לכן פעמים רבות במהלך שגרת החיים נוצרת סתימה או תקלה אחרת הדורשת התערבות בעל מקצוע לפתרונה. אינסטלטור המגיע לדירת המגורים ומטפל בבעיה עלול לא אחת לגרום לנזקים משניים אגב עבודתו אשר יגרמו לעלויות כספיות נוספות לתובע. נזקים משניים יכולים להיות נזקים בדמות פגיעה במתקני הבית האחרים וכו'. במקרה זה יש להסב את תשומת ליבו של האינסטלטור לכך ולבקש ממנו לתקן את הנזקים שיצר אגב עבודתו.

 

כיצד יש לפעול בטרם תוגש התביעה כנגד האינסטלטור

אמנם, אין כל חובה להתריע בפני האינסטלטור כי אנו עומדים להגיש נגדו תביעה אך יחד עם זאת, בטרם תוגש תביעה קטנה נגד אינסטלטור מומלץ לפנות אליו בפניה מסודרת ולבקש ממנו לתקן את הנזקים שיצר אגב עבודתו. פניה שכזו עלולה לסייע לכם לאחר מכן בבית המשפט להצביע כי כל הניסיונות למצא את ההליכים מחוץ לבית המשפט כשלו.

ניסיון כזה עלול אף לסייע לכם במובן שפעמים רבות בעלי מקצוע אינם מעוניינים להיקלע להליכים משפטיים ולכן יעדיפו לסיים את הסכסוך המשפטי מחוץ לכותלי בית המשפט. פניה שכזו עלולה לסייע לכם לפתור את מצוקתכם בדרך טובה ומועילה לכל הצדדים.

 

אילו ראשי נזק ניתן לתבוע מאינסטלטור בתביעה קטנה אשר תוגש כנגדו

במשפט האזרחי ניתן לתבוע בגין כל ראש נזק אשר נגרם לנו כל עוד אין כפליות בפיצויים. ככל ונגרם לנו נזק כספי בגין עבודתו של האינסטלטור הרי שניתן לתבוע בגין נזק זה ולהתבסס על קבלות או חשבוניות אשר הוצאנו לצורך תיקון הנזק. בד בבד, ניתן לתבוע אף בגין ראש נזק של עוגמת נפש וסבל אשר נגרם לנו אגב עבודתו של האינסטלטור.

כך למשל, במקרה בו עבודתו של האינסטלטור גרמה לנו לנזק אשר השבית את שגרת חיינו ומשכך לא יכולנו להמשיך בשגרת חיים תקינה ניתן לכלול ברכיב תביעה קטנה שתוגש נגדו גם את ראש עוגמת נפש וסבל שנגרם לנו.

ניתן אף לכלול רכיב של הוצאות משפט אשר הצטרכנו להוציא מכיסנו לצורך הגשת תביעה קטנה וניהול הדיון. כמובן שיש לתמוך הוצאות אלו בקבלות וחשבוניות על מנת שניתן יהיה להוכיח את הנזק שנגרם לנו במספרים ולא רק במילים.

יש לזכור כי הכנת תביעה קטנה נגד אינסטלטור והגשתה כרוכים בידע והכרת הדין. מומלץ להיוועץ עם עורך דין תביעות קטנות בטרם תוגש תביעה על מנת שיהיה בידכם את כל הכלים הרלוונטיים להתמודד עם בעל המקצוע בסופו של יום בבית המשפט.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן