ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חנות פרחים

כולנו מכירים את התחושה, ערב חג אנו רוצים להפתיע את המשפחה והקרובים בזר פרחים מפנק לכבוד החג אך למרבה הצער חברת הפרחים אינה מספקת את הסחורה והזר לא מגיע ליעדו בזמן שרצינו או גרוע יותר כלל לא מגיע. מעבר לעלות הכספית שחברת הפרחים מסבה לנו נזק הרי שגם מדובר בעוגמת נפש גדולה.

במקרה של זר פרחים שלא הגיע ליעדו ניתן לומר כי רכיב של עוגמת הנפש במקרה זה גדול יותר מרכיב הנזק הכספי שנגרם עקב אי משלוח הזר אשר לרוב יסתכם בכמה מאות בודדים של שקלים. בדרך כלל, לתובע אשר יתבע תביעה קטנה נגד חנות פרחים רכיב עוגמת הנפש יהיה חשוב יותר ומשמעותי יותר עבורו. במאמר זה נראה כיצד ניתן לתבוע בתביעה קונה חנות פרחים אשר אינה סיפקה את משלוח הפרחים כפי שהתחייבה.

 

תביעה קטנה נגד חנות פרחים - עו"ד משה מזרחי

 

מתי מתגבשת עילה לתביעה קטנה נגד חנות הפרחים

בדרך כלל, כאשר מבצעים משלוח של זר פרחים בערב חג או אפילו סתם ללא סיבה, חנות הפרחים מתחייב להמציא תוך מספר שעות את הפרחים ליעדם. כאשר מדובר בחגים מטבע הדברים חנות הפרחים תהיה עמוסה במשלוחים דבר שיעקב במעט את המשלוח המתוכנן.

ככל ומדובר באיחור סביר אשר אינו עולה על מספר שעות הרי סיכויי התביעה כנגד חנות הפרחים יהיו נמוכים. במידה וזר הפרחים הגיע ליעדו טרם כניסת החג נניח אך לא במועד שהובטח ללקוח עדין אין מתקיימת עילה לתביעה שכן על פניו לא נגרם לתובע כל נזק. ככל וזר הפרחים נניח לא הגיע ליעדו במועד המבוקש הרי שניתן להגיש תביעה נגד חנות הפרחים בגין הנזק הכספי שגרמה לרבות עוגמת הנפש.

העילה לתביעה נגד חנות הפרחים תתגבש כאשר חנות הפרחים חרגה זמן לא סביר בעליל במשלוח הפרחים זמן אשר היווה ללקוח נזק כספי ורוקן מתוכן את משמעות משלוח הפרחים.

 

כיצד יש להתנהג מול חנות הפרחים טרם הגשת התביעה

ככל וחל איחור חריג במשלוח הפרחים ליעדם יש ליצור קשר עם חנות הפרחים ולבדוק מדוע טרם עמדה בהתחייבותה. יש לתעד ככל שניתן את שעת השיחה עם חנות הפרחים וכן את תוכן השיחה. פעולות אלו יסייעו לתובע לאחר מכן להוכיח את תביעתו ולהצביע על איחור במשלוח הפרחים חריג ללא סיבה.

יש לאמת את חנות הפרחים עם העובדה כי חרף הבטחתה לספק את זר הפרחים בשעה שהבטיחה טרם עשתה זאת. מומלץ לשמור את כל התיעוד הרלוונטי מטעם חברת הפרחים והתשובות שימסרו על ידה.

 

אלו רכיבים יש לתבוע בתביעה קטנה נגד חנות פרחים

כאשר מגישים תביעה קטנה נגד חנות פרחים יש לכמת את הנזק שנגרם לנו כתוצאה מאי שליחת זר הפרחים לכדי כסף. כמובן שקיים את רכיב משלוח הזר עצמו אשר ניתן לתבוע בגינו ולבקש את הסכום הכספי ששולם בגינו בחזרה. יש לזכור לצרף את חשבונית הקניה לכתב התביעה על מנת להוכיח את שווי הזר וכמה עלה. ניתן לתבוע בגין עוגמת נפש שנגרמה כתוצאה מאי שליחת הזר ולכמת את עוגמת הנפש בסכום כספי.

נניח ומדובר במקרה בו תובע שלח זר פרחים לאימו המבוגרת המתגוררת רחוק ממקום מגוריו אך הזר לא הגיע. אין ספק כי מדובר במקרה המספק עוגמת נפש רבה וצער. ניתן להעריך את התביעה בגין עוגמת נפש בסכום של 2,000 ₪ ולסכום זה לצרף הוצאות משפט ועלות זר הפרחים.

יש לזכור כי תביעה בבית משפט לתביעות קטנות מוגבלת עד סכום כספי של 33,800 ₪ כאשר במרבית המקרים תביעה בגין זר פרחים שלא הגיע תהיה נמוכה הרבה יותר מהתקרה המקסימלית המתאפשרת בבית משפט לתביעות קטנות.

 

מה ניתן לעשות במידה וחנות הפרחים לא תתייצב לדיון המשפטי אשר נקבע בעניינה

בעלי דין חייבים התייצב לדיון המשפטי שנקבע עבורם שאם לא כן יהיה רשאי בית המשפט לפעול כנגד בעל הדין לרבות חיובו בנטען בכתב התביעה בתוספת הוצאות משפט. כאשר חברת הפרחים לא התייצבה לדיון המשפטי אשר נקבע בעניינה, ניתן לפנות לבית המשפט ולבקש ממנו פסק דין בהעדר התייצבות.

היה ובית המשפט יקבל את בקשתכם הרי שלא תצטרכו להוכיח דבר מהנטען בכתב תביעתם כך שרק על בסיס אי התייצבות חנות הפרחים לדיון ניתן לקבל פסק דין. פסק דין אשר יינתן כנגד חברת פרחים יהיה ניתן לביצוע בהתאם לכללים הקבועים בחוק.

 

תביעה נגד חנות הרהיטים איך לעשות זאת נכון

תביעה קטנה נגד חנות פרחים נחשבת לתביעה קלה יחסית בהשוואה לתביעות קטנות אחרות. בתביעה קטנה אשר תוגש נגד חנות פרחים, על התובע יהיה להוכיח כי הזמין את הפרחים מהחנות הנתבעת וכן להציג את התיעוד אשר מהווה חיזוק לכך כי הזר לא סופק בשעה שהוסכמה על הצדדים.

ניסוח כתב התביעה וכן הגשת תביעה קטנה כנגד חנות פרחים נחשבת אף היא לקלה יחסית אם כי יש לזכור כי מדובר במסמך משפטי אשר יקבע את גורל סיכויי תבעתכם. אל תקלו ראש בהכנת כתב התביעה, צרו קשר עם משרדנו ואנו נדאג לסייע לכם בכל הנדרש.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן