ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

דחיית מועד דיון תביעות קטנות

כידוע, מועד הדיון בבית המשפט לתביעות קטנות נקבע ע"י מזכירות בית המשפט באופן רנדומלי ללא שיתוף בעלי הדין וללא תיאום עמם. במקרים מסוימים, התייצבות למועד הדיון כפי שנקבע על ידי מזכירות בית המשפט אינו אפשרי בשל נסיבות אישיות או אילוצים אחרים.

במקרה שכזה, רצוי ומומלץ לפנות בהקדם האפשרי, בבקשה מנומקת ומתאימה לדחיית מועד הדיון בצירוף כל האסמכתאות הנדרשות. במאמר קצר זה, נסביר כיצד ניתן להגיש בקשת דחיית מועד דיון תביעות קטנות, נראה אלו פעולות יש לבצע בעת  הגשת הבקשה ומה קורה במידה ובית המשפט דחה את הבקשה.

דחיית מועד דיון תביעות קטנות - עו"ד משה מזרחי

כיצד יש לערוך את בקשת דחיית מועד הדיון

כאשר מעוניינים להגיש בקשת דחייה מועד דיון יש להוריד מאתר הרשות השופטת את הטופס הייעודי לכך, טופס בקשה לשינוי מועד דיון ולמלאו כנדרש. ניתן גם לערוך בקשה בכתב יד אשר כותרתה תהיה בקשה לדחיית מועד הדיון.

יש לשים לב כי יש למלא את כל הפרטים הרלוונטיים בבקשה לרבות פרטיו של בעל הדין שכנגד, מספר תיק בית המשפט, שם המותב המשפטי, מקום מושבו של בית המשפט, הסכמתו או אי הסכמתו של בעל הדין שכנגד לבקשה וכן מועדים חילופיים מטעמכם המוצעים לדחיית מועד הדיון.

ככל ותמסרו פרטים מדויקים יותר, כך יגדל סיכוי הבקשה להתקבל ומועד הדיון ידחה בהתאם לבקשתכם.

 

איך ניתן להגיש את הבקשה לדחיית מועד הדיון

את הבקשה ניתן להגיש באמצעות אחד מהאפשרויות הבאות:

  1. הגשה באמצעות הפקס – ניתן לאתר בקלות בגוגל את מספר הפקס של בית המשפט לתביעות קטנות בו הוגשה התביעה ולפקסס לשם את הבקשה. כעבור 3 שעות משליחתה, ניתן ליצור קשר עם מרכז המידע של בתי המשפט בטלפון *3852 ולוודא כי אכן הבקשה נסרקה לתיק בית המשפט. חשוב לציין את מספר התיק על גבי הבקשה וכן להצטייד עמו כאשר מטלפנים למרכז המידע.
  2. הגשה באמצעות מזכירות בית המשפט – ניתן להגיש את הבקשה באמצעות מזכירות בית המשפט פיסית היכן שהתביעה הוגשה ולקבל חותמת "התקבל" על הבקשה. כעבור יום או יומיים, ניתן ליצור קשר עם מרכז המידע ולבדוק האם ניתנה החלטה בבקשה.

 

ככל ואין הסכמה של בעל הדין שכנגד לדחייה מה ניתן לעשות

לצורך הגשת בקשת דחיית מועד דיון תביעות קטנות יש לקבל את הסכמת בעל הדין שכנגד לדחייה ואף לתאם עמו מועדים מוסכמים אחרים לשמיעתה. ככל ולא ניתן להשיג את בעל הדין שכנגד, או במקרה בו בעל הדין אינו משתף פעולה, הרי שיש לציין זאת בגוף בקשת הדחייה ולנמק מדוע לא ניתן היה לתאם עם בעל הדין שכנגד את הגשתה. סירובו של בעל הדין שכנגד לדחיית הדיון אינו אומר שהבקשה בהכרח תדחה, ככל ובעל הדין יסרב הרי שצריך לציין זאת בפני בית המשפט ותו לא.

יש לזכור כי בקשת דחייה תוגש זמן סביר טרם הדיון המשפטי ולא ברגע האחרון. בקשה אשר תוגש סמוך למועד הדיון באופן שאינו יאפשר לבית המשפט או לבעל הדין שכנגד להתכונן כראוי לדחייה, עלולה להידחות.

מסיבה זו, רצוי ומומלץ לפנות מיד בבקשה מתאימה לשינוי מועד הדיון כאשר סיבת הדחייה מתגלה לבעל הדין ולא להמתין לרגע האחרון. ככל  והבקשה תוגש במועדה עם כל הסיבות הרלוונטיות והמוצדקות, בית המשפט צפוי להיעתר לה ולדחות את מועד הדיון כמבוקש.

 

ככל ולא ניתנה החלטה בבקשת הדחייה, על בעלי הדין להתייצב לדיון

לרוב, בתי משפט נותנים החלטות בבקשות בתוך ימים ספורים. יחד עם זאת, ייתכנו מצבים בהם לא ניתנה החלטה בבקשה ומועד הדיון עדין עומד בעינו.

במקרה בו לא ניתנה החלטה בבקשה, על בעלי הדין להתייצב למועד הדיון במועדו ובשעה שנקבעה להם. אי מתן החלטה אינו פוטר את הצדדים מלהתייצב למועד הדיון ועליהם לעשות כן כול עוד לא קבע בית המשפט אחרת. על בעלי הדין להתעדכן בגורל הבקשה באמצעות מרכז מידע של בתי המשפט.

 

נדחתה הבקשה לדחיית מועד דיון ע"י בית המשפט מה עלי לעשות

ככל והבקשה לדחיית מועד דיון נדחתה, על בעל הדין להגיע למועד הדיון בתאריך ובשעה שנקבעו לו ללא איחורים וביטולים. דחיית הבקשה מחייבת את בעלי הדיו להתייצב לדיון שאם לא כן עלול בית המשפט ליתן פסק דין בהעדר התייצבות או לחילופין לדחות את התביעה ולחייב בהוצאות משפט.

על מנת להגדיל את סיכויי בקשת דחיית מועד דיון תביעות קטנות להתקבל, מומלץ לפנות לעורך דין המתחמה בתביעות קטנות אשר ינסח את הבקשה וינמקה באופן אשר ישכנע את בית המשפט לקבלה. עורך דין הבקיא בתחום זה, ידע בדיוק כיצד לנסח את בקשת הדחייה ומה לציין בה ויוכל אף לעקוב אחרי מתן ההחלטה ולעדכן את בעל הדין באופן מידי.

כאשר בקשת דחיית מועד דיון מוגשת לבית המשפט קיימת לכך סיבה מוצדקת והכרחית. אל תקלו ראש בהגשת הבקשה וניסוחה, פנו אלינו מיד עם גילוי הצורך בהגשת בקשת הדחייה ואנו נדאג להכינה עבורכם באופן מקצועי והטוב ביותר.

משרדנו עוסק בכל הקשור לתביעות קטנות, החל ממכתב התראה ועד הגשת תביעה קטנה, בבית המשפט לתביעות קטנות.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן