ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד קבלן שיפוצים

שיפוץ דירה הוא אחד מהפעולות החשובות ביותר בתחזוקת הנכס שלנו ושמירה על איכות חיים. כאשר אנו מעוניינים לשפץ את הדירה שלנו אנו מתקשרים עם בעל מקצוע אשר אמור להגשים את חלומותינו ולגרום למקום המגורים שלנו להיראות בדיוק כפי שרצינו. לעיתים, שיפוץ הדירה אינו נעשה כפי שתכננו או כפי שהקבלן המשפץ הבטיח.

תביעה קטנה נגד קבלן שיפוצים מוגבלת בבית משפט לתביעות קטנות עד לסכום של 33,800 ₪ כשלאחר מכן יש להגיש את התביעה לבית המשפט המוסמך לדון בגובה התביעה. יש לזכור כי טרם תוגש התביעה נגד קבלן השיפוצים יש לאסוף את כל האסמכתאות המגבשות את עילת התביעה ורק לאחר מכן לנסח את כתב התביעה באופן הראוי והמתאים.

 

תביעה קטנה נגד קבלן שיפוצים - עו"ד משה מזרחי

 

מתי עובר הגבול בן רשלנות הקבלן המשפץ המקימה עילה לתביעה לבין שיפוץ תקין וטוב אך שאינו מתאים לרוחנו

פעמים רבות, אנו מדמיינים את השיפוץ שיעשה בדירתנו באופן אשר אינו מתיישב עם תוצאה הסופית שביצע הקבלן. חשוב לשים לב להבחנה הדקה המתקיימת בעניין זה. כל עוד הקבלן המבצע לא התרשל בביצוע תפקידו והשיפוץ התבצע כהלכה הרי שסיכויי התביעה כנגד הקבלן נמוכים ביותר וכלל לא בטוח כי ניתן יהיה להגיש כנגדו תביעה.

שיפוץ שנעשה באופן מקצוע גם אם אינו מתאים בדיוק לאופן בו יראה אינו אומר כי הקבלן התרשל או לא ביצע את מלאכתו כהלכה. תביעה אשר תוגש במקרה זה ספק אם תתקבל וספק אם בית המשפט יקבע כי על הקבלן לפצותכם.

יחד עם זאת, קבלן אשר ביצע שיפוץ לדירתכם אך התרשל בשיפוץ עצמו או לא סיפק את החומרים שהיה צריך לספק כפי שהתחייב במסגרת תחילת השיפוץ יצטרך להתמודד עם טענת רשלנות אשר תופנה כלפיו. פעמים רבות, לאחר השיפוץ מתגלים ליקויים מסוימים כגון נזילה בצנרת אשר מסבה נזק לדברים נוספים וגורמת לצער.

במקרה בו התגלו ליקויים בשיפוץ שביצע הקבלן המצבע בהחלט ניתן לכמת את הנזק שנגרם ע"י חוות דעת מקצועית ולהגיש תביעה נגד הקבלן בבית משפט לתביעות קטנות. כפי שנראה מיד, בתביעה זו יש להגיש את כל המסמכים התומכים בתביעה על מנת להוכיח את הנזק שנגרם.

 

מה יש לצרף לכתב התביעה בתביעה קטנה נגד קבלן שיפוצים

על מנת שניתן יהיה לקבל פיצוי כספי מקבלן שיפוצים יש להצביע על נזק שגרם לדירה הבא לידי ביטוי בסכום כסף. לכן, יש לכמת את הנזק שגרם הקבלן המבצע ולציינו בכתב התביעה. לצורך כימות הנזק שנגרם יש להביא חוות דעת מקצועית אודות הנזק שנגרם בעקבות השיפוץ והעלויות שלו. ניתן להוכיח את הנזק באמצעות חשבונית או קבלה של הגורם המתקן.

יש לצרף גם לכתב התביעה כל אסמכתא אשר תתמוך בטענות התובע ותצביע על כך כי לקבלן המשפץ הייתה אחריות כלפי הנזק. ניתן לצרף גם תמונות המתעדות את הנזק שנגרם ולהראותם לבית המשפט כראיה לנטען. ככל ויש הסכם שנערך עם הקבלן המשפץ יש לצרפו גם כן לכתב התביעה כנספח. במידה ויש תיעוד הקושר את הקבלן לנזק כגון התכתבות עמו בהודעות או מיילים ניתן להציגם גם כן במסגרת כתב התביעה.

 

 

האם יש חובה להודיע לקבלן השיפוצים על הגשת התביעה נגדו?

ובכן אין כל חובה חוקית להודיע לקבלן השיפוצים כי בכוונתנו להגיש תביעה כנגדו אך יחד עם זאת מומלץ לפנות לקבלן במכתב התראה טרם הגשת תביעה ולפרט באוזנו כי אם לא ידאג לתקן את הנזקים שעשה תוגש נגדו תביעה קטנה והוא יצטרך לשלם גם פיצויים בגין עוגמת נפש לרבות הוצאות משפט.

פעמים רבות, לאחר שליחת מכתב זה מתרצה הקבלן ופועל לתיקון הנזקים שגרם ללא צורך בפתיחת הליכים משפטיים נגדו. אמנם אין כל חובה להודיע לקבלן השיפוצים כי בכוונתנו להגיש כנגדו תביעה קטנה אך יחד עם זאת התראה שכזו יכולה בהחלט לסייע לנו לסיים את הסכסוך הכספי מחוץ לכותלי בית המשפט ללא צורך בהוצאת כספים מיותרים ובזבוז זמן.

 

כיצד יש לנסח את כתב התביעה נגד קבלן השיפוצים

תביעה קטנה נגד קבלן שיפוצים תיפתח עם מסירת כתב התביעה במזכירות בית המשפט לתביעות קטנות. את כתב התביעה יש לנסח באופן שישקף את כל הטענות המבססות את אירוע התביעה לרבות ציון תאריכים ושעות ככל שניתן.

יש לעלות על הכתב בצורה ברורה ורהוטה את תיאור העובדות ולאפשר לבית המשפט להבין בקריאת המסמכים את אשר התרחש. הכנת כתב תביעה קטנה דורשת בקיאות וניסיון משפטי, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות קטנות בטרם תוגש התביעה לבית המשפט. השאירו לנו הודעה ואנו נדאג לשוב אליכם.

מוזמנים לקרוא גם על – תביעה קטנה נגד משתלה.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן