ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד נגר

המידע הנחוץ אודות תביעה נגד נגר

כאשר אנו מעוניינים לרכוש ריהוט לבית שלנו אנו לעיתים פונים לחנות רהיטים ובוחרים את הריהוט שנרצה אך לעיתים פונים גם לנגר פרטי אר יספק לנו את המיטה או הארון שאנו רוצים. לרוב, רכישת ריהוט דרך נגר פרטי תעלה לנו יותר כסף אך מדובר בצעד אשר יקנה לנו ריהוט משובח וקולע בדיוק לטעם שנרצה.

תביעה קטנה נגד נגר - משה מזרחי

כפי שנראה מיד, במקרים מסוימים בשליטת הנגר או שלא בשליטתו רכישת הריהוט או הרכבתו לא התבצעה כמתוכנן או לחילופין מדובר באיכות ציוד אשר אינה לשביעות רצונו של התובע הן מבחינת מה שהובטח לו והן מבחינת איכות החומרים עצמה. יש לזכור כי תביעה קטנה נגד נגר ניתן להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות אך ורק כל עוד התביעה אינה עולה על 33,800 ₪. במידה ומדובר בתביעה ששוויה גדול יותר יש לשקול הגשת התביעה לבית המשפט המוסמך לדון בה.

פעמים רבות גם כאשר שווי התביעה עולה על הסכום המקסימלי בגינו ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות מעדיפים התובעים להגביל את שווי התביעה לתקרה המקסימלית שבסמכות בית המשפט זאת בשל היתרונות הקיימים בדיון משפטי בבית משפט לתביעות קטנות כגון העדר צורך בייצוג משפטי וחיסכון בזמן, דיון מהיר, אי כפיפות בית המשפט לדיני ראיות וכו'.

 

המקרים הנפוצים בהם ניתן יהיה להגיד תביעה נגד נגר

היות ורכישת ריהוט מנגר שונה מחנות רהיטים הרי שלרוב אנו נמצא מקרים חוזרים אשר בהם תוגש תביעה קטנה נגד נגר. בין המקרים הנפוצים ניתן למצוא את האירועים הבאים:

אי עמידה בלוחות זמנים –

פעמים רבות הנגר מתחייב לנו כי בתאריך מסוימים המטבח או חדר השינה יהיו מוכנים אך למרבה הצער בתאריך זה הריהוט אינו מוכן. חשוב לשים לב כי ככל ומדובר באיחור קל של מספר ימים יש לאפשר לנגר להשלים את עבודתו ולא להיתפס עמו על יום איחור או יומיים. גם בתי המשפט לא אוהבים תביעות המוגשות כאשר מדובר באיחור קל וניתן היה לאפשר לנגר להשלים את עבודתו. אי עמידה בלוחות זמנים עלולה להסב נזק כספי ועוגמת נפש לתובע אך כאמור כאשר מדובר במספר ימים בודדים יש לאפשר לנגר להשלים את עבודתו.

איכות החומרים לא כפי שהובטח לנו –

פעמים רבות מובטח לתובע כי איכות החומר ממנו יורכב חדר השינה או המטבח יהיה מסוג עץ כזה או אחר אך בסופו של יום החומר ממנו עשוי הריהוט אינו כפי שהובטח לנו. במקרה זה, ללא ספק קמה ועומדת לתובע עילת תביעה כנגד הנגר שכן אם מדובר בעץ יוקרתי יותר מאשר זה שסופק לו בסופו של יום הרי מדובר בהפסד כספי רציני המקים עילה לתביעה.

המטבח מתפרק תוך זמן קצר –

במקרה בו המטבח התפרק לאחר זמן קצר הרי שברור כי איכות עבודתו של הנגר אינה מקצועית כפי שטען והמטבח לא עמד בשימוש אפילו לא פרק זמן סביר. יש לשים לב כי בדרך כלל ניתן למטבח אחריות מסוימת לתקופה כלשהי וכאשר המטבח נהרס בתוך תקופת האחריות הרי שניתן לפנות לנגר בדרישה לתיקון המחדל.

קיימים מקרים נוספים בהם ניתן להגיש תביעה קטנה נגד נגר ולעמוד על המגיע לנו כחוק. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו בטרם תוגש תביעה ובכך להגדיל את סיכויי התביעה והצלחתה.

 

המצאת כל התיעוד הרלוונטי בית המשפט

כאשר מוגשת תביעה קטנה נגד נגר יש לצרף לכתב התביעה את כל התיעוד הרלוונטי התומך בנטען בכתב התביעה לרבות חוות דעת מנגר אחר מקצועי התומכת נטען בו. ככל וניתן יש לצרף תמונות המתעדות את הנזק שנגרם למטבח וכן פירוט אודות החומר ממנו עשוי העץ. במידה ונעשתה פניה לנגר טרם הגשת תביעה קטנה, יש לצרף את התיעוד הנ"ל ולהראות לבית המשפט כי נעשו ניסיונות ליצור קשר עם הנגר על מנת שיתקן את המחדלים שיצר אך לא עשה כן.

יש לזכור כי המצאת כל התיעוד הרלוונטי לבית המשפט יסייע לכם להוכיח את תביעכם מהר יותר ובאופן נחרץ יותר מאשר תביעה אשר תוגש ללא הוכחות וללא תיעוד רלוונטי. מסיבה זו בטרם תוגש תביעה יש לאסוף את כל הראיות הרלוונטיות ורק לאחר מכן לפנות לבית המשפט.

מוזמנים לקרוא גם על – תביעה קטנה נגד רצף.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן