ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעות קטנות בנזקי רכב

כל מה שצריך לדעת על תביעות קטנות בנזקי רכב

אין יותר מרגיז מאשר לעבור תאונת דרכים קלה כזו שעיקרה נזק לפח ולגלות כי הצד הפוגע אינו לוקח אחריות על מעשיו.

תביעות קטנות בנזקי רכב - משרד עו"ד משה מזרחי

גם כאשר קיים לרכבנו ביטוח צד ג' וביטוח מקיף אנו לא נרצה להפעיל את הביטוח כאשר אין אנו אשמים בתאונת דרכים מהסיבה הפשוטה. הפעלת ביטוח תגרור השתתפות עצמית הנעה בין מאות שקלים לאלפי שקלים וכן תייקר באופן משמעותי את פרמיית הביטוח לשנים הבאות.

תביעות קטנות בנזקי רכב יכולה להיות לא רק באירוע של תאונת דרכים אלא אף במקרה בו הכנסנו את רכבנו למוסך לצורך ביצוע תיקון כלשהו או טיפול אך לאחר מכן התברר כי לא רק שהטיפול אינו התבצע, אלא הנזק המחיר או גרוע מכך נוצר נזק נוסף.

במאמר זה נבדוק ונראה כיצד יש להגיש תביעה קטנה במקרה של מעורבות בתאונת דרכים. נראה אילו מסמכים יש להציג בבית המשפט ומה חשוב לבצע כאשר נקלעים לתאונת דרכים מסוג נזק פח.

נראה גם כיצד ניתן להגיש תביעה קטנה, כנגד בעל מוסך אשר אינו ביצע את מלאכתו נאמנה והסב לרכבכם נזק חמור יותר מאשר היה.

 

מדוע שמעורב בתאונה יתחמק מאחריות

לא פעם אנו נתקלים בסיפורים של חברים או בני משפחה אשר היו מעורבים בתאונת דרכים אך הצד המעורב בתאונה סירב למסור פרטים או שהכחיש מכל וכל את אחריותו לתאונה. בדרך כלל, מעורב בתאונה אשר מכחיש את אחריותו לתאונה יודע היטב מדוע מומלץ לו להימנע מלקיחת אחריות.

למרבה הצער, קיימים בישראל נהגים רבים אשר נוהגים ללא ביטוח צד ג' ולעיתים אף ללא ביטוח חובה. כאשר נהג שכזה מעורב בתאונה באופן טבעי ירצה להרחיק עצמו מהאירוע שכן אם ייקח אחריות הוא יהיה חשוף לתביעה בגין הנזק שגרם באופן אישי. בהעדר ביטוח, יאלץ הנהג האשם להוציא מכיסו את כספי הנזקים שגרם ולכן יעדיף הוא להתחמק מאחריות ולהרחיק עצמו מהאירוע.

 

כללים חשובים שיש לשמור עליהם כאשר מעורבים בתאונה

לאחר שנים של ניסיון בטיפול בתביעות קטנות בנזקי רכב, משרדנו יודע היטב כי לגרסה הראשונה הנמסרת בשטח ע"י הנהג הפוגע וכן לתמונות שצולמו מאירוע התאונה חשיבות גדולה בהוכחת התביעה והנזק. לרוב,

כאשר נהג מעורב בתאונה אין לו זמן לחשוב על גרסה שתתאים לצרכיו והוא אומר את האמת כפי שהיא. כמו כן, כאשר תאונה מתרחשת נוצרת "זירה מדברת". זירה מדברת פירושה שבאמצעות תמונות ומיקום הרכבים ניתן להעריך איזה צד היה אשם בתאונה.

כאשר מעורבים בתאונת דרכים, מומלץ לצלם תיכף ומיד את זירת התאונה גם בווידאו וגם בתמונות רגילות מכמה זוויות וכיוונים ובכך לשמור על אוטנטיות של התמונות וכמובן הוכחת הנזק.

ניתן אף להקליט את הנהג הפוגע ולאחר מכן אם יהיה צורך לעמתו עם הגרסה שמסר באירוע התאונה. לתיעוד התאונה כפי שהיא כאשר היא מתרחשת, חשיבות עצומה בהוכחת הנזק ובסיכויי התביעה.

 

מה יש להוכיח בבית משפט לתביעות קטנות כאשר תובעים בגין נזק שנגרם לרכב

כאשר תובעים אדם בגין נזק שגרם לרכבכם יש להוכיח שני דברים עקרים ומרכזיים.

אחריות לנזק –

בטרם ניגשים לשלב של הוכחת הנזק יש להוכיח כי הצד שכנגד אכן אחראי לנזק. אחריות לנזק יש להוכיח הן באמצעות גרסת הנגה וכן באמצעות תמונות מזירת התאונה או עדים נוספים אשר היו נוכחים במקום. מסיבה זו, כפי שהומלץ קודם לכן, מומלץ לתעד את התאונה ככל שניתן על מנת להקל על המלאכה בבית המשפט.

שווי הנזק –

כאשר אנו מדברים על נזק לרכב הרי שיש להביא חוות דעת שמאי אשר תוכיח את גובה הנזק שנגרם לרכב. את עלות דמי השמאי יש לתבוע כרכיב של הוצאות משפט וכמובן לצרף את החשבונית שנתן לכם. ייתרון לתביעה המוגשת בבית משפט לתביעות קטנות כי בשל העבודה שבית משפט אינו כפוף לסדרי דין ניתן להביא אף חוות דעת ממוסך מקצועי אשר אינה חוות דעת שמאי בגין הנזקים שנגרמו לרכבם ושווי עלותם. יחד עם זאת, גם בבית משפט לתביעות קטנות מומלץ להביא חוות דעת שמאי.

 

מה יש להוכיח בבית משפט לתביעות קטנות כאשר תובעים בעל מקצוע שהסב לרכבכם נזק

גם בעל מקצוע (פחח, מכונאי, בעל מוסך) יכולים להסב נזק לרכבכם אשר בהחלט ניתן לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות. כאשר תובעים בעל מקצוע בתביעות קטנות יש להוכיח את הדברים הבאים:

הסכום הכספי שהוצאתם עבור התיקון –

נניח ובעל מקצוע תיקן את תיבת ההילוכים שברכבכם אך לאחר מספר ימים בודדים שוב אירעה תקלה ותיבת ההילוכים יצאה מכלל שימוש. במקרה זה יש לצרף את החשבונית מטעם בעל המקצוע אשר תעיד על טיפולו ועל הכספים ששילמתם לו במסגרת הטיפול.

שווי הנזק –

גם כאן בדומה לתביעה נגד אדם פרטי שהזיק לרכבכם יש לצרף חוות דעת שמאי המעידה על הנזק ושוויו. נניח שמדובר בתיבת הילוכים, יש להביא חוות דעת המעידה כי אכן הנזק לא טופל ע"י בעל המקצוע או לחילופין טופל אך באופן רשלני.

לסיכום –

כאשר מגישים תביעות קטנות בנזקי רכב יש לבצע פעולות מקדימות העשויות באופן מובהק לסייע לכם בהוכחת התביעה. מעבר לכך, יש להצטייד בחוות דעת שמאי או בעל מקצוע מנוסה אחר אשר תעיד על הנזק שנגרם לרכבכם או לחילופין על הטיפול הרשלני שהעניק לו בעל המקצוע הנתבע.

חשוב לזכור כי ברמת העיקרון, כאשר מתקיים דיון בבית משפט לתביעות קטנות בגין התביעה שהוגשה יש צורך בהזמנת כל העדים מטעמכם מה שאומר שעל נותן חוות הדעת להתייצב בבית המשפט למתן עדות. יחד עם זאת, בטרם יתקיים הדיון, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדין האזרחי על מנת שיסביר לכם האם ניתן לפטור את נותן חוות הדעת מלהתייצב לדיון או לאו.

נגרם נזק לרכבכם ואתם מעוניינים לתבוע בתביעות קטנות? צרו עמנו קשר עוד היום ואנו נעניק לכם את כל הכלים משפטיים בכדי להתמודד עם תביעה זו באופן מוצלח. ראה גם מאמר בנושא – תביעה קטנה נגד סוכן ביטוח.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן