ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד משתלה

תחביב הגינה או העציצים המונחים במרפסת ביתנו מוכר לכל בית בישראל והפך לטרנד של ממש. אנשים רבים מקשטים את מרפסת ביתם בעציצים ועצים ולעיתים רכישה זו עלולה להסתכם באלפי שקלים. כולנו מכירים את עציצי הנוי העשויים פלסטיק אשר בחלקם הגדול דומים מאוד לעצים אמיתיים וערכם מסתכם במאות אם לא אלפי שקלים.

 

תביעה קטנה נגד משתלה - עו"ד משה מזרחי

 

רכישה במשתלה עלולה בסופו של דבר להסתכם בסכום כספי לא קטן כך כאשר אנו מעוניינים להגיש תביעה קטנה נגד משתלה עלינו לבחון האם מדובר במקרה המצוי בסמכותו של בית המשפט לתביעות קטנות או שמא עלנו להגיש את התביעה בבית משפט רגיל בהליכים משפטיים אחרים. כפי שנראה במאמר זה, כאשר מגישים תביעה קטנה נגד משתלה יש לבדוק היטב האם מדובר בנזק המצוי בתחום אחריותו של המשתלה או לאו.

 

נזקים הנמצאים בתחום אחריותה של המשתלה

בין אם רכשתם עציצים העשויים פלסטיק ובין אם מדובר בעצים אמיתיים חיים הרי שכאשר מוגשת תביעה קטנה נגד משתלה יש לבדוק מה הנזק לכאורה שנגרם לעציצים. פעמים רבות נמכרים לרוכשים השונים עציצים שאינם מתאימים למקום בו הונחו כגון עציצים שאינם מתאימים למרפסת אך הוחלט להניח אותם שם.

נמכרים עציצים מפלסטיק במחירים מרקיעי שחקים כאשר בסופו של יום מתברר כי מדובר בחומר פשוט וזול אשר לאחר מספר חודשים התבלה ואינו ראוי יותר לשימוש. כאשר בוחנים דברים אלה יש לבדוק האם מדובר בנזק הנמצא בתחום אחריותה של המשתלה או בכלל מדובר בנזק אשר נגרם לצמחייה בשל פגעי מזג האוויר או דברים אחרים.

 

מומלץ לפנות למשתלה לפני הגשת התביעה

אמנם אין כל חובה ליידע את הנתבע בטרם הגשת תביעה קטנה נגד משתלה אך יחד עם זאת מומלץ כי בטרם תוגש התביעה לפנות למשתלה בבקשה לנסות למצוא פשרה ופיצוי מחוץ לכותלי בית המשפט. יש להפנות את המשתלה לנזקים שנגרמו לעציצים ואת הסיבה אשר לדעתכם גרמה לנזקים אלו.

פעמים רבות, בעלי המשתלה יסכימו לפצות אתכם למען השמירה על שמם הטוב ובכך תוכלו לסיים את הסכסוך המשפטי מחוץ לכותלי בית המשפט. במידה והמשתלה תסרב לסיים עמכם את הסכסוך המשפטי, ניתן לפנות לבית המשפט בתביעה קטנה ובקשה לפיצוי בגין הנזקים שנגרמו לכם.

 

מה יש לצרף לכתב התביעה כנגד משתלה

יש לצרף את חשבונית הרכישה המתעדת את רכישת העציצים מהמשתלה. כמו כן, יש לצרף כל תיעוד הקיים אודות הנזק שנגרם לעציצים לרבות תמונות ואמצעי תיעוד אחרים הקיימים. בכתב התביעה יש לנסח היטב את הנזק שנגרם לכם ולהפנות את בית המשפט לאסמכתאות שצירפתם לכתב התביעה.

ככל ומדובר בנזק אשר אינו ניתן להמחשה באמצעות תיעוד ויזואלי, הרי שיש לפרט בכתב התביעה את הנזק כגון עוגמת נפש וסבל. יש לזכור כי מעבר לנזק ממוני אשר נגרם לתובע בגינו הוגשה התביעה הרי שניתן לפנות גם לבית המשפט בבקשה לפיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לתובע עקב מכירת העציצים הפגומים.

אמנם, בסמכותו של בית המשפט לקבוע את גובה הנזק בגין עוגמת הנפש אך יחד עם זאת ככל ותפרטו את גובה הנזק בהחלט תצליחו לשכנע את בית המשפט לפסוק לכם פיצוי גבוה. עוגמת נפש היא עניין אינדיווידואלי אך ככל שבית המשפט יתרשם כי אכן נגרם לכם נזק רציני תוכלו לקבל פיצוי ההולם את נזקכם.

מומלץ כי בטרם תוגש תביעה קטנה נגד משתלה עורך דין המתמחה בתביעות קטנה יחווה את דעתו בנוגע לתביעה וסיכוייה. חוות דעת מקצועית של עורך דין יכולה לסייע לכם להבין אם אתם בכיוון הנכון והאם אתם זכאים לפיצוי כספי בגין הנזק שנגרם לכם.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן