ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד מתקין מזגנים

כולנו מכירים את התחושה המחניקה השוררת בקיץ במדינת ישראל. ללא מיזוג אוויר תקין, ספק אם ניתן לשהות במקום סגור בתקופת הקיץ. כיום כמעט בכל בית ומשרד קיים מיזוג אוויר מרכזי או מספר מזגנים לכל חדר וחדר. ריבוי האפשרויות הקיימות בתחום מיזוג האוויר הביאו לפיתוח מואץ של ענף זה לרבות מתקיני מיזוג אוויר אשר עמוסים לעייפה בעבודה בפרט בתקופת הקיץ הלוהטת.

תביעה קטנה נגד מתקין מזגנים - עו"ד משה מזרחי

תביעה קטנה נגד מתקין מזגנים יכולה להתרחש ממגוון סיבות אפשריות כאשר הנפוצה בהן כפי שנראה מיד היא כאשר מתקין מיזוג האוויר יצר נזק אגב עבודתו להתקנת המזגן. לרוב, נזקים אשר מתקיני מיזוג אוויר עלולים לגרום עקב עבודתם אינם עולים על אלפי שקלים כך שהאפשרות להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות היא בהחלט האופציה המתבקשת. תביעה בבית משפט לתביעות קטנות תוגש עד סכום של 33,800 ₪ כאשר אם במידה ומתקין המזגנים גרם לנזק כספי גבוה יותר יש להגיש את התביעה בהתאם לדין האזרחי בבית המשפט המוסמך לדון בו.

 

הסיבות הנפוצות להגשת תביעה כנגד מתקין מזגנים – מתי ומדוע

כפי שצוין קודם לכן, לא קיימת רשימה סגורה של עילות המגבשות סיבה להגשת תביעה קטנה נגד מתקין מזגנים. יחד עם זאת, כפי שמשרדנו נתקל לא מעט פעמים קיימות מספר סיבות אפשריות להגשת תביעה קטנה כנגד מתקין מזגנים. בין הסיבות הנפוצות ניתן למצוא את הסיבות הבאות:

  1. מתקין המזגנים ביצע עבודה רשלנית אשר לא צלחה בסופו של יום – עבודתו של מתקין המזגנים היא להתקין את המזגן באופן בטיחותי על גבי הקיר. פעמים רבות זמן קצר לאחר ההתקנה נופל המזגן ומסב נזקים משניים אגב הנפילה. מעבר לנזקים המשניים הרי שגם בנפילת המזגן עלול הוא להישבר ולצאת מכלל שימוש. עבודה רשלנית עלולה אף להיות כאשר החור שקדח מתקין המזגנים אינו נסתם כראוי ובתקופת החורף החלו מים לחלחל אל תוך הבית פנימה.
  2. נזקים משניים אגב עבודת התקנת המזגן – פעמים רבות לא נזהר מתקין המזגנים ואגב עבודתו הוא יוצר נזקים משניים. נזקים משניים יכולים להיות כאשר מתקין המזגן שובר ריהוט או חפץ אחר בדירה, קודח חור גדול מידי אשר דורש תיקון הקיר וכו'. כאשר מתקין המזגנים יוצר נזק אגב עבודתו בהחלט קמה ועולה עילה לשם הגשת תביעה קטנה נגדו בגין הנזקים שיצר.
  3. מתקין המזגנים לא ביצע עבודה שלמה – עבודה שלמה כוללת העמדת מנוע המזגן ואבטוחו היכן שהוא צריך להיות, הוצאת הצנרת אל מחוץ לבית לצורך ניקוז הנוזלים וכו'. אי ביצוע עבודה שלמה עלולה להסב נזקים לדירה ולהוצאות כספיות מיותרות עקב כך.

 

אלו דברים חשוב לתעד במהלך עבודתו של מתקין המזגנים ולצרפם לכתב התביעה

בראש ובראשונה יש לתעד את הנזק שנגרם לדירה על ידי מתקין המזגן. יש לצלם את הנזק ולתעדו ככל שניתן. יש גם לשמור על החשבונית אשר ניתנה על ידי מתקין המזגנים על מנת שנוכל להוכיח כי הוא סיפק לנו שירות. ככל ומתקין המזגנים הסב נזק כספי לדירה יש לבחור אחת מהחלופות, או לתקן את הנזק ואז לכלול את הסכום ששולם לתיקון הנזק בכתב התביעה או ליטול הצעה לתיקון הנזקים ולתבוע את מתקין הנזקים בגין הנזקים שנגרם.

מומלץ לפנות למתקין המזגנים בטרם תוגש תביעה קטנה על מנת לאפשר לו לתקן את הנזקים שנגרמו אגב עבודתו. פעמים רבות מתקיני המזגנים מעוניינים לסיים את הסכסוך המשפטי שנוצר בינם לבין הלקוח בצורה ראויה ומכובדת אשר תמנע אי נעימות משני הצדדים.

 

להכנת כתב התביעה משמעות רבה בהצלחתה והצלחת התביעה

יש לזכור כי בסופו של דבר להכנת כתב התביעה משמעות רבה בהצלחתה. כתב התביעה הינו המסמך הראשון אשר בית המשפט רואה כאשר מוגשת התביעה. בתביעות קטנות אין מקום לטעויות ולכן כבר בפעם הראשונה יש לפעול באופן מקצועי ולנסח את כתב התביעה כנדרש.

מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתביעות קטנות על מנת שיסייע לכם להכין את כתב התביעה כנדרש. עורך דין יוכל לסייע לכם להבין מהם הסיכויים שלכם בהצלחת התביעה וכן יוכל לסייע לכם לערוך אותו כפי שנדרש עד לסיומו.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן