ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד מוסד לימודים

תכננתם לרכוש השכלה גבוהה והופתעתם לראות כי מה שהובטח לכם בתוכנית הלימוד אינו מתבצע בפועל? רכשתם קורס מקצועי אך לאחר זמן מה רציתם לבטלו אך בעל מוסד הלימודים אינו אפשר לכם לעשות זאת? זה הזמן לדעת כיצד הנכם רשאים לעמוד על זכותכם החוקית להשיב את כספכם או לתבוע פיצוי כספי עבור הנזקים שנגרמו לכם.

 תביעה קטנה נגד מוסד לימודים - עו"ד משה מזרחי

תביעה קטנה נגד מוסד לימודים בדרך כלל אינה על סכום כספי גבוה כך שהליך בבית משפט לתביעות קטנות בהחלט יכול להיות ההליך המשפטי הראוי והמתאים. תביעה קטנה אשר תוגש כנגד מוסד לימודים תוגבל לתקרה המקסימלית אשר בתחום סמכותו של בית משפט לתביעות קטנות דהיינו עד 33,800 ₪. ככל ומעוניינים להגיש תביעה כספית גבוהה יותר יש להיוועץ עם עורך דין באשר לפעולות האפשריות.

 

מהן הסיבות אשר יכולת להביא לתביעה קטנה נגד מוסד לימודים

קיימות מגוון רחב של סיבות אשר יכולות לגרום לתובע להגיש תביעה קטנה נגד מוסד לימודים אך בין הנפוצות שבהן ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  1. מוסד הלימודים גבה את תשלום שכר הלימוד מראש וכעת אתם מעוניינים לבטל את הסכם ההתקשרות בניכם מסיבות כאלה ואחרות. במקרה זה מומלץ לבדוק היטב את חוזה ההתקשרות הקיים בין הצדדים ולראות מה לשון החוזה. בדרך כלל, בהסכם ההתקשרות יופיע חלק הקשור לביטול ההסכם והשבת הכספים. ככל ומדובר בהסכם אשר אינו תקין ופוגע בזכויות הלקוח ניתן לפנות לבית המשפט בתביעה קטנה.
  2. מוסד הלימודים לא סיפק את תוכנית הלימוד כפי שהתחייב בתוכנית אשר פרסם ובגינה התקשר עמו התובע בהסכם הרכישה. במקרים מסוימים, מוסד הלימודים מפרסם תוכנית לימודים אשר הלכה למעשה בסופו של יום לא יוצאת לפועל ואינה באה לידי ביטוי בלימוד עצמו. במקרה זה רשאי התובע לדרוש ממוסד הלימודים את ההחזר הכספי היחסי עבור התוכניות שלא נלמדו. ככל ויסרב מוסד הלימודים להשיב את הכסף הרי שניתן להגיש כמגדו תביעה קטנה בגין סכום זה.

תביעה קטנה נגד מוסד לימודים תדרוש בדיקה מעמיקה ומקיפה מהו הנזק שנגרם לתובע ומה הנזק שיגרם לנתבע כתוצאה מביטול ההסכם. ככל ומוסד הלימודים שריין מקום עבור התובע וכעת עם ביטול ההסכם יספוג הפסדים כספיים הרי שלא בנקל ייעתר בית המשפט לביטול החוזה והשבת הכספים.

בבדיקת התביעה ישקול גם בית המשפט את המועד אשר בו פנה התובע למוסד הלימודים בבקשה לבטל את הסכם ההתקשרות. ככל ומדובר בפרק זמן סביר אשר ניתן מראש למוסד הלימודים ואפשר לו להשיג תלמיד אחר הרי שבית המשפט ייקח זאת בחשבון. לעומת זאת, ככל ומדובר בהתראה קצרה סמוך לתחילת הלימודים בית המשפט לא בנקל ייעתר לביטול ההסכם.

 

אלו פעולות יש לבצע בטרם תוגש תביעה קטנה כנגד מוסד הלימודים

ראשית, יש לבדוק היטב את חוזה ההתקשרות אשר נחתם בין התובע למוסד הלימודים. בעיקר יש לבדוק את החלק המתייחס לביטול ההסכם והשבת הכספים. מומלץ גם ככל ומעוניינים לבטל את הסכם ההתקשרות עם מוסד הלימודים לעשות זאת מוקדם ככל שניתן ובכך לאפשר למוסד הלימודים למצוא תלמיד אחר תחתכם. התראה מוקדמת למוסד הלימודים תאפשר לו להתכונן כראוי ולהקטין את הנזק שיגרם לו לאחר הודעת הביטול.

מומלץ לפנות תחילה למוסד הלימודים ולבקש את ההחזר הכספי. פעמים רבות מוסדות הלימודים נעתרים לבקשה ומחזירים את הכסף הנדרש או חלק ממנו בהתאם לנאמר בהסכם ההתקשרות. ככל ומוסד הלימודים מסרב לשתף פעולה או לא מעוניין להשיב את הכספים הנדרשים ניתן להגיש כנגדו תביעה קטנה.

 

מה יש לצרף לתביעה קטנה נגד מוסד לימודים

כפי שצוין קודם לכן יש לבדוק היטב את חוזה ההתקשרות בין הצדדים ומה נאמר בו באשר לביטול השתתפות בלימודים וההחזר הכספי. ככל והחוזה מתייחס לתנאי הביטול, ניתן לצרפו לכתב התביעה ולמקד את בית המשפט בסעיפי החוזה התומכים בטענותיכם.

יש לצרף אף כל תיעוד אחר רלוונטי התומך בטענותיכם ושופך אור על המקרה. ככל וקיימת התכתבות בין מוסד הלימודים לבינכם בנוגע לביטול הסכם ההתקשרות והחזרת הכספים מומלץ לצרפה לכתב התביעה. ניתן אף לצרף פרסומים אשר מוסד הלימוד מעלה לאתרו התומכים בטענותיכם לגבי האפשרות לביטול הלימודים והחזר הכספי.

הגשת תביעה קטנה נגד מוסד לימודים במקרים של נזקים כספיים אפשרית וניתנת לביצוע. מומלץ לתבוע את מוסד הלימודים רק לאחר שנעשו כל הדרכים האפשריות לסיום הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. יש לוודא כי כתב התביעה יוגש כהלכה בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים והאישורים הנדרשים.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן