ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חנות רהיטים

רכישת רהיטים לדירת המגורים היא אחת ההוצאות הכספיות הגדולות הקיימת במשק הבית ועלולה להסתכם בעשרות אלפי שקלים. כאשר אנו נרכוש רהיטים אנו נחפש ריהוט מעוצב המתאים לנו מבחינת מראהו החזותי אך בד בבד אנו לא נרצה להתפשר על איכות החומר וטיבו. ריהוט לבית הוא אינו דבר שרוכשים כל יום ולכן אין דבר מתסכל יותר לגלות כי אחרי פרק זמן קצר הריהוט התפרק או אינו כפי שהתחייבה לכם חנות הרהיטים.

תביעה קטנה נגד חנות רהיטים - משרד עו"ד משה מזרחי

תביעה קטנה נגד חנות רהיטים תוכל להיות מוגשת לבית המשפט לתביעות קטנות כל עוד מדובר בתביעה ששוויה אינו עולה על 33,800 ₪. במידה ותרצו להגיש תביעה גדולה יותר, יש להיוועץ עם עורך דין אשר ימליץ לכם על המסלול המשפטי המתאים והראוי עבורכם.

הזמנתם את הרהיט אצל נגר, מוזמן לקרוא – תביעה קטנה נגד נגר.

תביעה קטנה נגד חנות רהיטים, מתי?

המונח רהיטים מכיל בתוכו קשת רחבה של מוצרים החל מספה, מיטה ושלוחן וכלה בחדר שינה ומטבח. כאשר רוכשים רהיטים לבית, יש לבחון היטב את תנאי הרכישה של הגוף המספק בפרט את החלק העוסק בתנאי ביטול ההסכם או בהחזרת ציוד פגום. אין ספק כי גם אם לא מצוין דבר בהסכם ההתקשרות באשר להחלפת ציוד פגום, עדין אין זה אומר כי חנות הרהיטים תוכל לספק לכם ציוד שאינו תקין אך יחד עם זאת, במידה והסכם ההתקשרות מדבר באופן ספציפי על תנאים להחזרת רכוש פגום, הגשתו לבית המשפט כראיה מטעמכם בהחלט יכולה לסייע לכם.

היה ורכשתם מחנות רהיטים מוצר פגום, מומלץ לפנות קודם כל לבעל החנות ולשטוח בפניו את טענותיכם. בדרך כלל, חנות המכבדת את עצמה עשה בדק בית ובמידה ואכן מדובר במוצר פגום, היא תדאג להחליפו ללא כל בעיה. במידה ושלב זה לא צלח והחנות סירבה לשתף פעולה, הגשת תביעה קטנה בגין מוצר פגום בבית משפט לתביעות קטנות כנגד החנות היא בהחלט פעולה אפשרית.

מה יש להציג בבית המשפט לתביעות קטנות כאשר מגישים תביעה כנגד חנות רהיטים

מעבר לטענות שברצונכם להעלות בכתב התביעה בגין רשלנותה ומחדליה של חנות הרהיטים, יש גם לשים לב לשלושה דברים עיקריים שעליכם לצרף לכתב התביעה להוכחת הנזק.

תמונות – מומלץ לצלם את הרהיט הפגום ברור ככל שניתן ולצרף לכתב התביעה. לדיון המשפטי יש להביא צילום צבעוני של הרהיט (לא במכשיר הטלפון אלא מודפס).

חשבונית רכישה – חשבונית הרכישה היא למעשה האישור כי רכשתם את הציוד בגינו הגשתם תביעה ומחייבת את חנות הרהיטים באחריות כלפיכם.

הסכם ההתקשרות – במידה והסכם ההתקשרות תומך בגרסתכם מומלץ להדפיסו ולצרפו לכתב התביעה.

העתק ממשלוח המכתב שנשלח לחנות הרהיטים –  בו ביקשתם להחליף את הריהוט. במידה וקיימת הודעת מייל ניתן להדפיסה ולצרפה לכתב התביעה.

 

מה ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות כנגד חנות רהיטים

כאשר מגישים מגשים תביעה קטנה כנגד חנות רהיטים בגין מוצר או מוצרים פגומים, ניתן לבקש מבית המשפט אחת מהחלופות הבאות. במידה והריהוט יצא מכלל שימוש, ניתן לבקש החזר כספי מלא בגין הריהוט שנרכש. כמו כן, ניתן לבקש החלפת הריהוט בריהוט תקין לרבות דמי הוצאות משפט ועוגמת נפש שנגרמו כתוצאה מיצירת הליך משפטי מיותר.

ניתן לבקש גם את החלפת הריהוט הפגום וכן פיצוי כספי בגין נזקים ישירם  שנגרמו כתוצאה מהריהוט הפגום. בקשת הפיצוי הכספי תישקל על ידי בית המשפט בהתאם למקרה ולנסיבותיו. ככל ובית המשפט ימצא כי אכן התקיים נזק נוסף מעבר לנזק שיצר המוצר הפגום, הוא רשאי לחייב את חנות הרהיטים בפיצוי כספי אף בגין הנזק הנוסף שנגרם.

 

איך ניתן לדעת מתי קמה עילה להגשת תביעה קטנה נגד חנות רהיטים

פעמים רבות משרדנו טיפל בלקוחות אשר היו בטוחים כי מתקיימת עילה לתביעה אך לאחר בירור מעמיק התברר כי אמנם מדובר במקרה החורג מכללי ההגינות והיושר אך ספק אם מקים עילה לתביעה בבית המשפט.

יש לזכור כי תביעה אשר תדחה על ידי בית המשפט עלולה לגרור חיוב הוצאות משפט לצד שכנגד דבר שבהחלט לא נעים. מסיבה זו, בטרם תוגש תביעה קטנה יש לבדוק היטב האם בהתאם להוראות החוק קמה ועומדת עילה להגשת תביעה לרבות סיכויי הצלחתה. לא כל מקרה גורר עילה אזרחית לפיצוי ולכן כאשר מתקיים אירוע בו אנו חושבים שיש מקום לתביעה מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדין האזרחי בטרם היא תוגש.

עורך הדין יוכל להעריך באופן מדויק את סיכוייכם בתביעה ולהמליץ לכם כיצד לפעול ובאיזה מסלול משפטי לנקוט. הגשת תביעה קטנה כרוכה בהכנה מדויקת ומקצועית, אל תעשו זאת לבד. פנו למשרדנו עוד היום ואנו נדאג לספק לכם את השירות המשפטי הנדרש.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן