ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד רצף

שיפוץ הבית שלנו הוא אחד מהדברים המשמעותיים שאנו עושים במהלך החיים. שיפוץ בית הוא עניין העולה לא מעט כסף ואם נעשה נכון וכשורה יכול להסב לנו עונג רב ואושר.

ריצוף הבית הוא אחד מהדברים החשובים ביותר שיש בשיפוץ הבית ומעניק לו מראה ייחודי העונה בדיוק לטעם שלנו. במקרים מסוימים, ריצוף הבית מתבצע באופן רשלני הגורם לנו נזק כספי ועוגמת נפש רבה. תביעה קטנה נגד רצף תוגש כאשר ריצוף הבית נעשה באופן לא תקין או במידה והריצוף שקיבלנו היה לא תקין ושבור.

תביעה קטנה נגד רצף - עו"ד משה מזרחי

יש לזכור כי הגשת תביעה קטנה נגד רצף אשר תוגש לבית המשפט לתביעות קטנות מוגבלת לתקרה כספית של 33,800 ש"ח כאשר בתביעה כספית גדולה יותר תוגש התביעה לבית המשפט המוסמך לדון בה.

 

מהן העילות להגשת תביעה קטנה כנגד רצף

לא קיימת רשימה סגורה לעילות אשר ניתן בגינן להגיש תביעה כנגד רצף אך בין המקרים הבולטים המקימים עילה לתביעה כנגד רצף ניתן למצוא את הדברים הבאים:

  1. ריצוף שבור ומקולקל – פעמים רבות הזמנת הריצוף שאנו ממתינים לה מתקבלת אצלנו כשהמרצפות שבורות ואינן שלמות. מעבר לנזק הכספי שנגרם לנו כתוצאה מהמרצפות השבורות הרי שגם ייתכנו הוצאות כספיות נלוות כגון תשלום לבעל מקצוע אשר היה אמור חרצף עבורנו את הבית איך בשל העיכוב לא יכול היה לעשות כן וכו'.
  2. ריצוף הבית שאינו נכון ואינו שלם. פעמים רבות בעל המקצוע דהיינו הרצף מרצף את רצפת הבית באופן רשלני ואינו שלם. ריצוף שאינו שלם לא רק שמסב עוגמת נפש רבה אלא אף מהווה סכנה ועלול לפגוע בביטחון משתמשי הבית. ריצוף רשלני יכול להיות גם ריצוף שאינו מתאים לדוגמאות הריצוף שנרכשו כך שיש צורך בפירוק הריצוף והרכבתו מחדש. ללא ספק מדובר בעבודה רשלנית המקימה עילה לתביעה.
  3. ריצוף הבית אשר לאחר תקופה קצרה התפרק. שימוש בחומרי הדבקת הריצוף שאינם נכונים עלולים להביא לפירוק המרצפות במהירות ובתוך תקופה קצרה. במקרה זה, כאשר מתפרק הריצוף בתוך פרק זמן קצר בהחלט ניתן להבין כי הרצף פישל במלאכתו ולא ביצע אותה כפי שנדרש היה לעשות.

 

אלו פעולות ניתן לעשות לפני הגשת תביעה קטנה נגד רצף

בטרם תוגש תביעה קטנה נגד רצף יש לתעד את הריצוף השבור בתמונות וכן לפנות לבעל המקצוע על מנת שיספק הסברים מדוע הריצוף הגיע שבור. פעמים רבות מדובר בתקלה של החברה המספקת אשר תמהר ותספק מוצר חילופי אחר לפתרון הבעיה.

כאשר מדובר בריצוף רשלני שאינו עונה להגדרה של ריצוף תקין יש להביא רצף אחר אשר ייתן חוות דעת בגין הריצוף הקים ויעריך את שווי הנזק הקיים ועלות התיקון שלו. מומלץ כאשר מגישים תביעה קטנה כנגד רצף להביא חוות דעת של בעל מקצוע אחר ובאמצעותה להוכיח את הנזק שנגרם כתוצאה מעבודות הרשלנית של בעל המקצוע.

 

אלו ראשי נזק ניתן לתבוע בגין ריצוף רשלני

תביעה קטנה אשר תוגש בגין ריצוף לא תקין תכלול מן הסתם את ראש הנזק העיקרי שהוא הנזק הכספי שנגרם כתוצאה מהריצוף הכושל וכן ראשי נזק נוספים כגון הוצאות כספיות נלוות לנזק שנגרם לרבות הוצאות משפט ועוגמת נפש.

יש לזכור כי בבית משפט לתביעות קטנות לא ניתן להיות מיוצג על ידי עורך דין וכי על בעלי הדין לייצג את עצמם לרבות הצגת הטיעונים בפני בעת המשפט. מומלץ בחום לקבל ייעוץ משפטי טרם הגשת התביעה ובכך להגדיל את הסיכויים להצלחתה.

מוזמנים לקרוא גם על – תביעה קטנה נגד נגר.

 

 

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן