ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נשיכת כלב

מתי ניתן להגיש תביעה קטנה בגין נשיכת כלב

ריבוי שוטטות כלבים במרחב הציבורי היא תופעה שאינה זרה לאיש. פעמים רבות כלבים אלו תוקפים ונושכים עוברי אורח או את כלביהם. כאשר אדם נפגע מנשיכת כלב במרחב הציבורי בהחלט ניתן להגיש תביעה קטנה בגין מקרה זה ולבקש פיצויי הולם מבעל הכלב.

תביעה קטנה נשיכת כלב - עו"ד משה מזרחי

יש לשים לב כי תביעה קטנה נשיכת כלב בבית משפט לתביעות קטנות מוגבלת לסכום של עד 33,800 ₪ כאשר תביעה בשווי גובה יותר תוגש לבית המשפט המוסמך לדון בה בהתאם לשוויה ויתר הסמכויות הרלוונטיות.

 

הבסיס החוקי לפיצוי כספי בגין נשיכת כלב

כפי בכל עוולה אזרחית בגינה תוגש לבית המשפט תביעה, גם כאשר אנו מעוניינים לתבוע בגין נשיכת כלב עלינו לאתר ולמצוא את המקור המשפטי לכך. בעניין פיצוי בגין נשיכת כלב קבע סעיף 41א' לפקודת הנזקין תשנ"ב – 1992 כי על בעל הכלב או מי שהחזיק בו לפצות את האדם הננשך בגין נזק גופני שנגרם לו כתוצאה מהנשיכה ללא קשר לרשלנות שהתקיימה מצדו אם התקיימה.

מלשונו של סעיף 41א' לפקודה אנו למדים כי בעליו של כלב אשר נשך והסב נזק לאדם יחויב בתשלום פיצוים אף אם יוכח כי לא התרשל. זוהי למעשה אחריות מוחלטת על בעליו של הכלב לוודא כי בעל החיים שברשותו אינו מסב נזק לאיש.

 

כיצד תתבצע הגשת תביעה קטנה בגין נשיכת כלב

בטרם תוגש תביעה קטנה נשיכת כלב, יש לוודא כי כל המסמכים והפרטים המקימים עילת תביעה נמצאים בידי התובע ומוכנים להגשה. מומלץ לבצע את השלבים הבאים טרם הגשת התביעה.

  1. איתור פרטי בעל הכלב לרבות מקום מגוריו, מספר הטלפון שלו וכו'. פרטים אלו נחוצים לצורך הכנת התביעה ומסירתה לנתבע ע"י בהמ"ש.
  2. צילום הכלב והמקום בו התבצעה הנשיכה. צילומים אלו יוגשו לבית המשפט ויסייעו לתובע להוכיח את תביעתו בגין הנזקים שנגרמו לו.
  3. צילום הנזק שנגרם לתובע. ככל ומדובר בנשיכה שהתבצע ברגל למשל יש לצלם את הרגל ממספר זוויות ולצרף את התמונה לבית המשפט. יש לבצע את הצילומים סמוך ככל שניתן למועד התקיפה כך שהתמונה ישקפו את המצב לאשורו כפי שהתרחש בעת התקיפה.
  4. אישור הגשת תלונה במשטרה ככל וזו הוגשה על יד הנפגע.
  5. כל מסמך רפואי המצביע על הנזק שנגרם לתובע כתוצאה מהנשיכה. מסמכים מקופת החולים, מבית החולים, פירוט אודות ההליך הרפואי שנזקק התובע לבצע כתוצאה מהתקיפה לרבות טיפולים נפשיים וכו'.
  6. כל מסמך המעיד על הפסדי שכר שנגרמו לתובע כתוצאה מאירוע תקיפת הכלב כגון היעדרות ממקום העבודה, תשלום לפסיכולוגים וכו'.

את המסמכים הללו יש לצרף לכתב התביעה בסדר כרונולוגי המותאם לרשום בה ולהגישם לבית המשפט לתביעות קטנות.

מהו הפיצוי הכספי שבית המשפט לתביעות קטנות רשאי להעניק לתובע שניזוק מתקיפת כלב

גובה הפיצוי שיינתן על ידי בית המשפט תלוי ומשתנה בהתאם לחומרת הנזק שנגרם לאדם והפסדי שכר שנגרמו לו כתוצאה מכך. באופן ככלי, ככל ומדובר בתקיפה אשר גרמה לחבלה שאינה בלתי הפיכה, ניתן לקבל פיצוי כספי משוער בין 4,000 ₪ ל- 6,000 ש"ח תלוי בנסיבות המקרה והתיעוד שהתובע ימציא לבית המשפט.

ככל ומדובר תקיפה הגרמה נזק של ממש, בלתי הפיך, הרי שיש לצרף חוות דעת מומחה המתייחסת לתביעה ולהגיש את התביעה במסלול אזרחי רגיל שאינו תביעות קטנות. בכל מקרה בטרם תוגש התביעה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדין האזרחי על מנת שימליץ לתובע על הדרך הטובה ביותר עבורו לפעול.

 

הכנה לדיון בתביעה קטנה בעלת חשיבות רבה להצלחת התביעה

אמנם, בדיון בבית משפט לתביעות קטנות אסור לבעלי דין להיות מיוצגים על ידי עורך דין אך  אין זה אומר כי הם אינם רשאים לפנות לעורך דין טרם הדיון ולקבל ממנו הכנה וסיוע משפטיים. יש לזכור כי גם להכנת כתב תביעה קטנה נשיכת כלב וניסוחה קיימת חשיבות להצלחת ההליך המשפטי אך גם בהכנה לדיון עצמו אין להקל ראש.

בעל דין אשר יגיע מוכן לדיון המשפטי כאשר באמתחתו טיעונים משפטיים עניינים, יוכל לגבור על בעל הדין שכנגד ולשכנע את בית המשפט כי הצדק עמו. כמו כן, עורך הדין יוכל אף המליץ על מסמכים וראיות נוספות שניתן להציג בבית המשפט לתביעות קטנות אשר יסייעו לתביעה להתקבל. מעוניינים להגיש תביעה קטנה? אל תעשו זאת בטרם תקבלו ייעוץ משפטי מנוסה וענייני. השאירו לנו הודעה ואנו נפעל לשוב אליכם בהקדם.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן