ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד קניון ומתחם עסקים

בעידן המסחרי בו קניונים ומתחמי מסחר נפתחים חדשות לבקרים אין מי מאיתנו אשר לא ביקר לפחות אחת לחודש במתמחי מסחר אלו או בקניונים הרבים הפזורים ברחבי הארץ. מתחם מסחרי כמו כל מקום מגורים אחר כולל בתוכו עמודים, רצפה אביזרים שונים אחרים נוספים אשר עלולים לא אחת לגרום לנזק גופני לפוקדים את המתחם המסחרי.

יש לזכור כי תביעה קטנה נגד קניון ומתחם עסקים מוגבלת לתקרה מקסימלית של 33,800 ₪ כאשר במידה והנזק אשר נגרם לתובע גדול יותר יש לפנות לבית המשפט המתאים והראוי לדון בתביעה מסוג זה.

תביעה קטנה נגד קניון ומתחם עסקים - עו"ד משה מזרחי

חושב לציין כי ככל ומדובר בתביעת נזיקין אשר נגרמה לתובע כתוצאה ממחדליו או רשלנותו של הקניון או מתחם העסקים יש להיוועץ עם עורך דין המתמחה בדיני נזיקין בטרם תוגש תביעה. תביעות נזיקין לרוב כרוכות בחוות דעת רפואית ושוויה עולה בהרבה על התקרה המקסימלית אשר בגינה ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות.

 

מתי תקום ותעמוד עילה לתובע להגיש תביעה קטנה נגד קניונים או מתחמי עסקים

כמובן שהעילות להגשת תביעה כנגד קניונים ומתחמי עסקים רבות ומגוונות וכי לא ניתן לנקוב ברשימה אחת סגורה המכילה את כל העילות הללו. יחד עם זאת, במשך השנים משרדנו נתקל לא אחת במספר עילות נפוצות המהוות עילה להגשת תביעה כנגד קניונים. בין העילות הנפוצות להגשת תביעה שכזו ניתן למצוא את הסיבות הבאות:

  1. נזק גופני אשר נגרם כתוצאה מהחלקה ברחבי הקניון – פעמים רבות חברת הניקיון הדואגת לטיפוח וניקיון הקניון אינה דואגת להניח את השילוט המתאים המתריע בפני עוברים ושבים כי רצפת הקניון חלקה ורטובה ולמרבה הצער עוברי אורח מועדים ונופלים. ככל והפגיעה אשר נגרמה כתוצאה מההחלקה מינורית יש לשקול הגשת תביעה קטנה בבית משפט לתביעות קטנות. ככל ומדובר בנזקים אחרים אשר נגרמו לתבוע יש לשקול בכובד ראש הגשת התביעה בבית משפט המוסמך לדון בה בהתאם לנזקים שנגרמו לתובע ויתר נסיבות נוספות.
  2. פגיעה גופנית כצואה ממתקני הקניון הפזורים ברחבי המתחם. פגיעה שכזו יכולה לנבוע כתוצאה ממדרגות נעות, מעלית וכן שאר אביזרים אחרים הקיימים בקניון. בדומה לפסקה הקודמת, גם כאן כאשר מדובר בפגיעה גופנית משמעותית ורצינית יש לשקול הגשת התביעה בבית משפט המוסמך לדון בה בכפוף לקבלת חוות דעת רפואית מקצועית.

 

כיצד יש לפעול כאשר מתגבשת עילה להגשת תביעה כנגד קניון או מתחם העסקים

בדרך כלל לקניונים ומתחמי עסקים חברות ביטוח המבטחות אותם ודואגת לשפות ולפצות את הנפגעים על ידם. ביטוח כזה נקרא ביטוח צד ג' וכאמור בדרך כלל קניון או מתחם עסקים המכבד את עצמו יפעל לרכישת פוליסת ביטוח כזו. בטרם תוגש תביעה כנגד הקניון מומלץ לפנות לקניון בבקשה לקבלת פרטי הביטוח אשר מבטחם.

עם קבלת הפרטים הרלוונטיים, יש לפנות לחברת הביטוח ולפתוח עמה במשא ומתן לצורך סילוק התביעה. מומלץ לצלם ולתעד את המקום אשר היווה מחדל או רשלנות מטעם בעלי הקניון ולהציגם במסגרת כתב התביעה ובפני המותב המשפטי הדן בתביעה. יש לזכור כי ככל ובסופו של יום הוחלט על הגשת תביעה בגין רשלנותו של הקניון או מתחם העסקים, יש לתבוע את חברת הביטוח של הקניון או מתחם העסקים ולצרף לתביעה את הקניון עצמו כנתבע מס' 2.

 

באיזה אופן מומלץ לתבוע את הקניון או מתחם העסקים, תביעה קטנה או תביעה רגילה בסדר דין רגיל בבית המשפט

תביעה קטנה נגד קניון או מתחם עסקים דורשת בירור חומרת הפגיעה וההשלכות הכספיות הנובעות מכך. כמובן שלרכיב הנזק הגופני אשר נגרם לתובע תהיה ההשלכה המרכזית ביותר על גורל התביעה והערכאה המשפטית שתדון בה. ככל ולתובע נגרם נזק גופני ממשי הרי שאין כל טעם להגשת התביעה בבית משפט לתביעות קטנות שכן מן הסתם שווי התביעה יעלה פי כמה ומכה על הסכום בגינו ניתן להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות.

יש לבדוק היטב את היקף הנזק אשר נגרם לתובע בטרם תוגש התביעה ובהתאם לנתונים אשר ימצאו לשקול את סמכות הערכאה המשפטית אשר תדון בה. מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות קטנות על מנת שזה יסייע לכם לקבל את ההחלטה הנכונה ובהתאם למכלול הנתונים להגיש את התביעה בערכאה המשפטית המוסמכת לדון בה.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן