ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חנות תכשיטים

רכישת תכשיט יכולה להיות אחד המתנות הפופולריות בין בני זוג בפרט כאשר מדובר ביום מיוחד אותו נרצה לציין. יום נישואין, יום הולדת או אפילו טבעת אירוסין הם מהמעט שניתן לרכוש בחנות תכשיטים וכמובן שהיד עוד נטויה. כאשר אנו נרצה לבחור תכשיט יוקרתי, טווח המחירים שאנו נצטרך לשלם עבורו ינוע בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפים תלוי בגודל התכשיט ואיכותו.

תביעה קטנה נגד חנות תכשיטים - עו"ד משה מזרחי

ככל ומדובר בתכשיטים העשויים זהב ומשובצים ביהלומים, הרי שעלות רכישת התכשיט עלולה להסתכם בסכומי כסף גדולים. יש לזכור כי ככל ונרצה להגיש תביעה קטנה נגד חנות תכשיטים יש לוודא כי גובה התביעה אינו עולה על 33,800 ₪ סכום המקסימלי בגינו ניתן לתבוע בבית משפט לתביעות קטנות.

מתי קמה עילה לתביעה קטנה נגד חנות תכשיטים

תביעה נגד חנות תכשיטים יכולה להתחרש במגוון שונה של סיטואציות. כך למשל, כאשר חנות התכשיטים מציינת בפנינו כי מדובר בטבעת הנושאת יהלום בדרגת זיקוק כזה או אחר אך בסופו של יום התברר לנו כי מדובר באבן אשר כלל אינה יהלום או יהלום אשר אינו יוקרתי כפי שהוצג בפנינו בהחלט ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד חנות התכשיטים.

סיטואציה נוספת בה ניתן להגיש תביעה כנגד חנות תכשיטים היא במקרה בו שילמנו ממיטב כספנו עבור תכשיט או יהלום אך תוך זמן קצר איבד התכשיט מערכו או לחילופין נהרס מסיבות שאינן בשליטתנו. במקרה זה, קמה ועומדת לרוכש התכשיט עילה להגיש תביעה קטנה כנגד בעל החנות. יש לוודא כי אכן מדובר בנזק אשר התרחש כתוצאה מסיבה שאינה בשליטתנו וככל הנראה נעוצה באיכותו הלקויה של התכשיט.

מה יש לצרף לתביעה קטנה המוגשת כנגד חנות תכשיטים

על מנת להוכיח את הנזק שנגרם לכם כתוצאה מרכישת תכשיט שאינו תקין או שאינו עונה להגדרות שמסרו לכם יש לצרף את האסמכתאות והאישורים הבאים:

  1. ככל ומדובר ביהלום אשר בסופו של דבר התברר לכם כי אין המדובר ביהלום אלא באבן אחרת יש לצרף חוות דעת המאשרת את טענתכם ומצביעה כי מדובר באבן שאינה יהלום. יש לזכור כי בית המשפט אינו יהלומן ואינו יודע להבחין בין יהלום לאבן אחרת, מסיבה זו יש לצרף לבית המשפט חוות דעת מקצועית אשר תתמוך בנטען בכתב התביעה.
  2. היה והתכשיט שרכשתם נהרס מסיבות שלא בשליטתכם יש לצרף תמונות המתעדות את הנזק שנגרם לתכשיט ולהדפיסן צבעוני על מנת שניתן יהיה להתרשם מהנזק שנגרם לו.
  3. ככל ופניתם לחנות התכשיטים במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים יש לצרף את המכתב ולציין בפני בית המשפט כי חרף העובדה שניסיתם לסיים את ההליכים מחוץ לכותלי בית המשפט חנות התכשיטים סירבה לעשות כן. מכתב זה יסייע לכם להראות כי עשיתם כל שביכולתכם על מנת שלא להיגרר להליכים משפטיים.

כמובן שאין רשימה סגורה של אסמכתאות ואישורים אשר יש לצרף לכתב תביעה קטנה המוגשת כנגד חנות תכשיטים וכל מקרה ומקרה יבחן לגופו על ידי עורך הדין המסייע ומכוון את התובע. באופן עקרוני, בתביעה קטנה בניגוד לתביעה רגילה, ניתן לצרף ולהציג לבית המשפט כל אסמכתא או אישור רלוונטי הנראה לנו היות ובית המשפט לא כפוף לסדרי דין והוא רשאי לקבל כל ראיה המוצגת בפניו.

 

נסו לסיים את הסכסוך המשפטי עם בעל החנות מחוץ לכותלי בית המשפט

בדרך כלל חנויות תכשיטים יעדיפו לסיים את הסכסוך המשפטי ללא הליכים בבית משפט. זאת כמובן במקרה בו אכן האחריות לנזק שנגרם לתכשיט מוטלת על כתפיהם. מסיבה זו, טרם תוגש תביעה קטנה נגד חנות תכשיטים מומלץ לפנות לבעל החנות ולהציג בפניו את הנזקים ויתר הדברים שנגרמו לתכשיט.

פעמים רבות פניה מוקדמת לבעל חנות התכשיטים תסייע גם לתובע לחסוך זמן יקר לרבות כספים והוצאות שונות. בעל חנות תכשיטים אשר יבין כי אכן האחריות לנזק שנגרם לתכשיט הנמכר מוטלת על כתפו ידאג לפצות את התובע או להחליף את התכשיט בתכשיט אחר.

 

וודאו כי כתב התביעה מכיל את כל הפרטים הנדרשים והאסמכתאות המוכיחות את אשר טענתם בכתב התביעה

לכתב התביעה והנטען בו משמעות גדולה בהוכחת כתב התביעה והצלחתה. יש לוודא טרם הגשת כתב תביעה כי כל הפרטים הרלוונטיים נרשמו בו וכן צורפו לו כל הראיות המוכיחות את הנזק שלכם. לכתב התביעה בפרט בבית משפט לתביעות קטנות משמעות גדולה בהוכחת הנזק. היות ומדובר במסמך הראשון אליו נחשף המותב המשפטי ישנה חשיבות גדולה לניסוחו ועריכתו כהלכה.

מומלץ בטרם תוגש תביעה קטנה נגד חנות תכשיטים להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום על מנת שזה יוכל לסייע לכם להבין כיצד עליכם לפעול ומה ביכולתכם לתבוע.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן