ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד סוכן ביטוח

מי מאיתנו לא הזדקק פעם לשירותו של סוכן ביטוח. סוכני ביטוח מלווים אותנו הן ברכישת רכב או דירה והן כאשר אנו מעוניינים לצאת לחופשה בחו"ל. ביטוחים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ואנו נדרשים להם לא אחת במסגרת חיי שגרה תקינים. אין זה סוד כי כאשר אנו מתקשרים בעסקה עם סוכן ביטוח עלינו למלא מסמכים רבים לרבות אותיות קטנות אשר פעמים רבו אינן מובנות לנו.

תביעה קטנה נגד סוכן ביטוח - עו"ד משה מזרחי

תביעה קטנה נגד סוכן ביטוח יכולה להתרחש במגוון רחב של סיטואציות כאשר המשותף להן היא התרשלותו של סוכן הביטוח או מכירת מוצר אשר כלל לא רצינו בו. יש לזכור כי תביעה קטנה נגד סוכן ביטוח תוגבל בבית משפט לתביעות קטנות עד לתקרה כספית של 33,800 ₪ כאשר במידה וסוכן הביטוח גרם לנזק כספי גדול יותר, יהיה צורך בהגשת התביעה במסלולים משפטיים אחרים כגון תביעה בסר דין מהיר.

 

מתי נדע כי בידנו אירוע המקים רשלנות מצידו של סוכן הביטוח

התעסקות עם סוכני ביטוח יכולה להיות במגוון רחב של אירועים כאשר הנפוצים בהם הם רכישת דירה (ביטוח חיים, ביטוח נכס) וכן כאשר אנו רוכשים ביטוח לרכב. התקשרות נפוצה גם כן עם סוכן הביטוח יכולה להיות כאשר נרצה לטוס לחו"ל ונצטרך לרכוש פוליסת ביטוח. בין המקרים הנפוצים אשר ניתן להגיש כנגדם תביעה קטנה כנגד סוכן ביטוח ניתן למצוא את המקרים הבאים:

  1. אי עמידה בתנאי הפוליסה – פוליסת ביטוח לרוב תכלול את התנאים וההגבלות אשר הינה מכסה כאשר מתרחש אחד מהאירועים הקשורים אליה. כאשר סוכן הביטוח אינו עומד בתנאי הפוליסה ואינו מקיים את התחייבותו כחלק מהתקשרות הצדדים בהחלט ניתן לפתוח כנגדו בתביעה קטנה ולחייבו במלוא הנטען בכתב התביעה.
  2. מכירת תנאי פוליסה אשר לא התבקש סוכן הביטוח למכור – פעמים רבות אנו מעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח כזו או אחרת אך בסופו של יום מוכר לנו סוכן הביטוח פוליסה יקרה הרבה יותר מכפי שרצינו ובמקרים מסוימים גם פוליסה שונה לחלוטין אשר אינה מכסה את התנאים וההגבלות שרצינו. במקרה זה ניתן להגיש תביעה קטנה נגד הסוכן ביטוח ולדרוש את ההחזר הכספי עבור הפוליסה שרכשנו אשר לא תכננו לרכוש. כמו כן, ניתן לבקש מבית המשפט כי יעניק לנו פיצויים בגין עוגמת נפש והוצאות משפט.

 

לפוליסת הביטוח מעמד מכריע בסיכויי התביעה והצלחתה

כאשר מעוניינים להגיש תביעה קטנה נגד סוכן ביטוח יש לשים לב לתנאי הפוליסה ולאותיות הקטנות. ככל ומדובר בפוליסה התומכת בנטען בכתב התביעה יש לצרפה לכתב התביעה ולהפנות את בית המשפט לסעיפי החוזה התומכים בטענות המועלים בה. לפוליסת הביטוח מעמד על בסיכויי התביעה משום שמדובר בחוזה לכל דבר ועניין אשר יכול להפנות את בית המשפט לאומדן דעת הצדדים ולתנאים אשר הסכימו עליהם.

כמובן שיש לצרף כל ראיה ואסמכתא אחרת הקיימת המוכיחה את הנטען בכתב התביעה ומסייעת לנו להוכיח כי סוכן הביטוח פעל שלא כנדרש. ראיות שכאלה ניתן למצוא מהפרסומות המועלות באתר האינטרנט שלו, התכתבות במיילים ששלח לנו וכו'. חשוב לזכור כי כל ראיה הקיימת ברשותנו יכולה לסייע לנו בהוכחת התביעה ומשך אין להקל ראש בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים לכתב התביעה.

 

דייקו בפרטים ומלאו את כתב התביעה כנדרש

כאשר עורכים את כתב התביעה יש למלא את כל פרטיו של סוכן הביטוח לרבות מספר תעודת הזהות שלו, כתובתו ומספר הטלפון שלו. יש לזכור כי ככל ותמלאו את הפרטים בדיוק רב כך ניתן יהיה לאתר את סוכן הביטוח ולבצע לו את המסירה של המסמך המשפטי.

באשר לכתב התביעה, הקפידו לנסחו באופן משפטי, צלול ורהוט כך שבית המשפט יוכל להבין מהן טענותיכם ומהו המסר שברצונכם להעביר. ככל ותהיה מדויקים יותר וברורים יותר כך תסייעו לבית המשפט לסייע לכם ותצליחו בתביעה.

לאלו המתקשים בניסוח כתב התביעה ופירוט הטענות באופן רהוט וברור מומלץ לפנות לעורך דין אשר יוכל לסייע לכם לערוך ולנסח את כתב התביעה באופן משפטי ופשטני וכן לעזור עם הגשת תביעה קטנה לבית המשפט. זכרו, לניסוח כתב התביעה והצגת הטיעונים בפני בית המשפט ייתרון אדיר על פני הגשת תביעה בבית משפט רגיל.

בבית משפט לתביעות קטנות כתב התביעה הוא המסמך הראשוני והבלעדי שבית המשפט נחשף אליו במסגרת התביעה כך שככל ותערכו אותו כנדרש תוכלו להגדיל את סיכוייכם משמעותית להצלחת התביעה.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן