ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד עוסק פטור

עוסק פטור כמו כל בעל מקצוע אחר חייב בנאמנות כלפי הלקוח הצורך ממנו את השירות לרבות מתן עבודה מקצועית ועמידה  בהתחייבויות. כאשר עוסק פטור פועל באופן הנוגד לכללים אלו בהחלט ניתן להגיש נגדו תביעה קטנה.

תביעה קטנה נגד עוסק פטור יכולה להיפתח בבית משפט לתביעות קטנות אך כאשר מדובר בסכום כספי העולה על תקרת המקסימום הניתנת לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות בהחלט ניתן לפתוח כנגדו בתביעה רגילה בבית המשפט.

תביעה קטנה נגד עוסק פטור - עו"ד משה מזרחי

יש לשים לב כי בשל אופי עבודתו של העוסק הפטור לרוב הסכומים הכספיים עמם יתקשר בעסקאות יהיו נמוכים שכן גם עוסק פטור מוגבל לדיווח כספי לרשויות בתקרה מסוימת.

מסיבה זו ככל הנראה הליך של תביעה קטנה נגד עוסק פטור היא האופציה המתאימה כאשר מעוניינים לפתוח בהליכים משפטיים נגדו. מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות קטנות בטרם תוגש התביעה.

 

מהן הסיבות להגשת תביעה קטנה נגד עוסק פטור

יש לשים לב כי עוסק פטור כמו כל בעל מקצוע אחר יכול להיתבע בגין מגוון רחב של נושאים אשר התרשל בהם וכתוצאה מכך גרם לנזק לתובע. עוסק פטור אשר העניק או ביצע עבודה רשלנית בהחלט עלול למצוא את עצמו נתבע בבית משפט לתביעות קטנות. יחד עם זאת, בין המקרים הנפוצים להגשת תביעה קטנה נגד עוסק פטור ניתן למצוא את הסיבות הבאות:

מתן עבודה רשלנית –

עבודה רשלנית אשר לא עמדה בציפיות שהוסכמו עם בעל המקצוע כאשר התבצעה ההתקשרות בעסקה בהחלט יכולה להיות סיבה מספיק טובה לצורך הגשת תביעה קטנה נגדו.

אי עמידה בהתחייבויות –

כאשר אנו מתקשרים עם בעל מקצוע בעסקה גם אם מדובר בעוסק פטור הרי שבסופו של יום אנו נרצה כי בעל המקצוע יעמוד בהתחייבויות שהוא עצמו החייב ויספק לנו את מלוא הציוד או הרכוש שרכשנו. או עמידה בהתחייבות יכולה להיות בין אם אי אספקת הרכוש או הריהוט שרכשנו ובין אם ביצוע עבודה אישר אינה עומדת בציפיות כפי שהתחייב בעל מקצוע.

גביית שכר הכרוך במע"מ –

כידוע עוסק פטור אינו משלם מע"מ וגם אינו גובה מע"מ. מסיבה זו כאשר עוסק פטור נותן הצעת מחיר לעבודתו אסור לכלול את רכיב המע"מ. היה ועוסק הפטור יכלול את רכיב המע"מ בעבודתו הרי שניתן להגיש נגדו תביעה קטנה בגין הסכום הכספי שלקח שלא בצדק.

 

אילו מסמכים ואסמכתאות שונות יש לצרף לתביעה הקטנה שתוגש נגד עוסק פטור

כאשר מגישים תביעה קטנה נגד עוסק פטור יש לצרף כמובן את החשבונית אשר הנפיק לנו לצורך ביצוע העסקה המתעדת את הסכום הכספי ששילמנו עבור השירות. חשבונית זו הינה גם אסמכתא לכך כי עוסק פטור זה אינו משלם מע"מ וכך גם אסור לו לגבות את המע"מ. מעבר לחשבונית אשר נצרף לכתב התביעה יש גם לצרף כל מסמך או תיעוד אחר התומכים בטענותינו בכתב התביעה.

ניתן לצרף גם הודעות והתכתבויות עם העוסק הפטור הממחישות את הנזק שגרם או המחדל שיצר עקב עבודתו. עוסק פטור אינו חסין מפני הגשת תביעה קטנה נגדו ובמידה ויתרשל בעבודתו הרי שבהחלט ניתן יהיה לפתוח נגדו בהליכים משפטיים.

 

כיצד יש לפעול במידה ועוסק הפטור לא מגיב לכתב התביעה

עוסק פטור כמו כל נתבע אחר מחויב להגיש כתב הגנה ולהשיב לטענות המועלות כנגדו בכתב התביעה. במידה ועוסק הפטור לא ישיב לכתב התביעה ויגיש כתב הגנה במועד הרי שניתן יהיה לראות אותו כמי שמזלזל בהליך המשפטי ומשכך ניתן יהיה להגיש כנגדו בקשה למתן פסק דין בהעדר כתב הגנה.

יש להמתין עד שיחלוף המועד הקבוע בחוק, 30 ימים להגשת כתב ההגנה ורק לאחר מכן לפנות לבית המשפט בבקשה למתן פסק דין כנגד עוסק פטור. יש לשים לב כי ספירת 30 הימים תחל ממועד קבלת כתב התביעה לידו ולא ממועד שליחתו. רק לאחר חלוף מועד זה ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה למתן פסק דין בהעדר כתב הגנה ולחייב את העוסק הפטור במלוא הנטען בו.

 

הקפידו על ניסוח כתב התביעה וצירוף כל הראיות התומכות בנטען בו

היות ובתביעות קטנות לא ניתן להיות מיוצג על ידי עורך דין הרי שישנה חשיבות רבה לנטען בכתב התביעה. כתב התביעה הינו למעשה המסמך הראשון בו בית המשפט נתקל באירוע המשפטי המבוקש כך שככל ונעלה בפני בית המשפט את מלוא הטיעונים והאסמכתאות כך יהיה לנו קל להוכיח את תביעתנו.

יש להקפיד על ניסוח כתב התביעה באופן משפטי ומדויק. כמו כן, יש לצרף לכתב התביעה את כל הראיות התומכות בכתב התביעה שלנו לרבות תמונות, הודעות וכל דבר אחר אשר יש בידו לסייע לנו להוכיח את כתב התביעה. לצורך הגשת תביעה קטנה נגד עוסק פטור באופן המוצלח ביותר מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתביעות קטנות על מנת שזה יסייע לנו להגיש את התביעה באופן המקצועי ביותר ובכך לשכנע את בית המשפט בצדקתנו.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן