ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חברת סלולר

כל מה שצריך לדעת על תביעה קטנה נגד חברת סלולר

פתיחת שוק התקשרות לסחר חופשי הביאה בשנים האחרונות לצניחת מחירי הסלולר לצד המכשירים עצמם. כיום ניתן לעבור מסלול בקלות בין חברה אחת לשנייה ללא צורך בהתחייבות חוזית או הסכם התקשרות.

תביעה קטנה נגד חברת סלולר - עו"ד משה מזרחי

כגודל התחרות כך מספר הפעמים בהם דברים אינם מתנהלים כשורה בין הלקוח לחברת הסלולר ובמקרים רבים אין כל מנוס מהגשת תביעה כנגד חברת הסלולר בבית משפט לתביעות קטנות. תביעה קטנה נגד חברת סלולר יכולה להיות אף בגין נזק שנגרם למכשיר שנקנה מהחברה במסגרת אחריות יצרן אך החברה מתנערת מאחריותה ואינה מוכנה לתקן את המכשיר או להחליפו.

במאמר זה אנו נראה מתי ניתן להגיש תביעה קטנה כנגד חברת סלולר, מה על התובע להציג לבית המשפט במסגרת התביעה ומה מומלץ לעשות בכדי להגדיל את סיכויי התביעה והצלחתה.

 

היתרון בהגשת תביעה קטנה נגד חברת סלולר על פני הליך משפטי אחר

בדרך כלל, נזק הנגרם מחברת סלולר הדורש הגשת תביעה אינו עולה על אלפי שקלים כך שאופציה של הגשת תביעה קטנה בהחלט דבר אפשרי במקרה זה. תביעה קטנה נגד חברת סלולר תאפשר לתובע לפתוח בהליך משפטי כנגד החברה בקלות ובמהירות ללא צורך בהכרת עולם המשפטי או ידע משפטי קודם.

מסלול תביעה קטנה מאפשר לכל אדם להגיש לבית המשפט כתב טענות באופן שיבחר ללא צורך בייצוג ע"י עורך דין או בהגשת תצהירים ומסמכים משפטיים. ניתן פשוט לכתוב בשפה פשוטה את כל השתלשלות העניינים ולהגיש לבית המשפט באופן מקוון באתר נט המשפט או במזכירות בית המשפט. גם המהירות בה מסתיים ההליך מהווה יתרון בולט בהליך תביעה קטנה. לרוב, בתוך מספר חודשים יתקיים דיון בבית המשפט ובסיומו יינתן פסק דין מסכם.

שווי אגרה תביעה קטנה הינו 1% בלבד משווי התביעה כך שבהחלט מדובר בסכום קטן יחסית המאפשר לכל אזרח להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות. אין ספק כי יתרונות אלו מהווים משקל מכריע לשאלה באיזה הליך משפטי מומלץ לפתוח בתביעה כנגד חברת סלולר.

 

מה יש להוכיח במסגרת תביעה קטנה נגד חברת סלולר בגין קו סלולרי

פעמים רבות אנו שומעים על סיפורים של לקוחות אשר סיכמו דבר אחד עם חברת הסלולר אך בפועל קיבלו מסלול שונה לחלוטין ממה שסוכם. במקרים אחרים, לאחר קבלת החשבון החודשי מסתבר כי חברת הסלולר הוסיפה תוכניות נוספת לחשבון כאשר כלל לא דובר איתה על כך או לא ניתן לה אישור לעשות כן. במקרה כזה, מומלץ בראש ובראשונה לפנות לחברת הסלולר ולהעמיד אותה על הטעות. ברוב המקרים תסכים חברת הסלולר לתקנה ולהשיב ללקוח את כספו.

היה וחברת הסלולר תסרב להגיע להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט עם הלקוח, הרי שלכתב התביעה יש לצרף את תנאי ההסכם כפי שסוכם עמה בעת רכישת המסלול הקווי. מסיבה זו, מומלץ לוודא בעת רכישת קו הטלפון כי הסכם תנאי ההתקשרות כפי שסוכם עמכם בעל פה נשלחים לתיבת המייל שלכם ואתם מקבלים אותו. הסכם תנאי ההתקשרות יסייע לכם להוכיח בבית משפט את צדקתכם.

 

מה יש להוכיח בתביעה קטנה נגד חברת סלולר בגין מכשיר פגום

חרף אחריותה של חברת הסלולר כלפי המכשיר הנמצא בידנו היא מסרבת לתקנו או להחליפו בטענות שונות ומשנות. מדובר בפגם שאינו באחריות או הנזק נגרם כתוצאה משימוש לא נכון במכשיר ועוד ועוד אלו מהמעט שהחברות השונות נוהגות לעלות במסגרת בקשה לתיקון מכשיר פגום. במקרה שכזה, יש לצלם את הפגמים המופיעים בטלפון וכלל שניתן לצרפם לכתב התביעה.

מומלץ להביא את התמונות גם לבית המשפט ביום הדיון ולהציגם למותב המשפטי הדן בתביעה. יש לצרף לכתב התביעה את חשבונית הרכישה ואת תשובת חברת הסלולר לבקשה לתיקון המכשיר כלל ונמצאת בידכם. יש לבדוק את תנאי ההתקשרות והאם תנאים אלו תומכים בטענותיכם. כלל והתשובה לכך תהיה חיובית, ניתן לצרף לכתב התביעה את תנאי ההתקשרות ולהשתמש בהם לצורך הוכחת תביעתכם.

מוזמנים לקרוא גם על – תביעה קטנה נגד חנות מחשבים.

 

מה יקרה אם חברת הסלולר לא תגיש כתב הגנה והאם היא רשאית להיות מיוצגת על ידי עורך דין

חברה אשר לא תגיש כתב הגנה לכתב התביעה שהוגש נגדה תהיה חשופה למתן פסק דין בהעדר הגנה בדיוק כפי שאדם פרטי היה חשוף. לחברה אין הגנה מפני פסק דין בהעדר שהיא עלולה לקבל במידה ולא תפעל על פי חוק. בטרם תוגש הבקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה, יש לוודא כי החברה או נציג מעמה קיבלו את כתב התביעה והם מודעים להליך המשפטי שנפתח כנגדה.

לחברה בדומה לאדם פרטי, אסור להיות מיוצגת על ידי עורך דין אלא עליה לייצג בעצמה. לרוב, שולחת החברה נציג מטעמה אשר ייצגה בדיון המשפטי. אדם זה אמנם אינו עורך דין אך בהחלט בעל ניסיון בהופעה בבית משפט לתביעות קטנות. מסיבה זו בטרם יערך הדיון המשפטי, מומלץ להגיע מוכן וערוך לכל דבר שלא יקרה.

 

כיצד ניתן להגדיל את הסיכויים בהצלחת תביעה נגד חברת סלולר

תביעה קטנה נגד חברת סלולר כמוה כתביעה רגילה הטעונה הוכחות ואסמכתאות. מסיבה זו, כאשר באים בהתקשרות חוזית עם חברת סלולר מומלץ לשמור את כל האישורים והאסמכתאות שינתנו לכם על מנת שבשלב מאוחר יותר אם תזדקקו ניתן יהיה לעשות בהם שימוש.

אם מדובר בפגם במכשיר הטלפון מומלץ לצלם בצבעוני את הנזק ולצרף את הצילום לכתב התביעה. ככל והסכם ההתקשרות תומך בגרסתכם ומחזקה, מומלץ לצרפו אף הוא לכתב הטענות ולהפנות את המותב המשפטי לסעיף הספציפי הרלוונטי.

להכנת כתב התביעה והכנה ראויה טרם הדיון המשפטי אף חשיבות רבה. כתב התביעה הינו המסמך הראשון בו נתקל המותב המשפטי הדן בתביעה ובאמצעותו מקבל את הרושם הראשוני על הצדדים. באמצעות הכנה נכונה טרם הדיון יחד עם כתבי טענות מעולים, סיכויי התביעה שלכם עולים באופן משמעותי.

מעוניינים להגיש תביעה קטנה נגד חברת סלולר? אל תחמיצו את ההזדמנות היחידה העומדת בפניכם לעשות זאת כנדרש. צרו קשר עם משרדנו על מנת לקבל את הייעוץ והשירות המשפטי הרלוונטי עבורכם עד להצלחת התביעה.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן