ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

מעקב אחרי פעולות המתבצעות בתביעה קטנה

הגשתם כתב תביעה קטנה או הגישו נגדכם אחת שכזו כעת עליכם לעקוב אחרי המתרחש בתיק בית המשפט ולוודא כי הדיון אכן מתקיים במועדו. כמו כן, במידה ונדרשתם להגיב לטענות הצד שכנגד עליכם לעשות זאת במסגרת הזמנים שהוקצבו ע"י בית המשפט.

מעקב אחרי המתרחש בתיק בית המשפט יקנה לכם שקט נפשי ויאפשר לכם לדעת בוודאות מה מתרחש ומה עליכם לעשות אם נדרשתם לכך. מעקב אחר התרחש בתיק בית המשפט יאפשר לכם אף להתכונן כראוי לדיון ולדעת אילו טענות העלה הצד שכנגד בכתב הגנתו למשל. אין ספק כי למעקב אחרי המתנהל בתיק בית המשפט חשיבות ומשמעות רבה. במאמר זה נראה כיצד ניתן לעקוב אחר המתרחש בתיק בית המשפט ולוודא כי אתם מודעים במאת האחוזים למתרחש בו.

 

מעקב אחרי פעולות המתבצעות בתביעה קטנה - עו"ד משה מזרחי

קבלת כתב ההגנה שהוגש לתיק בית המשפט

הגשת כתב תביעה וכעת הצד שכנגד הגיש כתב הגנה אשר נסרק לתיק בית המשפט. ככל הנראה, כתב ההגנה לא יגיע לידכם אם לא תיזמו צעד לכך ותבקשו אותו ממזכירות בית המשפט. בשונה מכתב תביעה אשר נשלח לנתבע יחד עם זימון לדיון, הרי שכתב הגנה אינו נשלח לתובע והוא לא יוכל לדעת את תוכנו אם לא יפעל לבקש אותו.

היות ומדובר במסמך ארוך, מרכז מידע של בתי משפט לא יקריא לכם את כל תוכן כתב ההגנה בטלפון ועליכם יהיה לפנות למזכירות בית המשפט על מנת לקבלו.

כל שמרכז מידע יכול לעדכן אתכם זה האם הוגש כתב הגנה ואם כן מה התאריך שהוגש. במידה וברצונכם לקבל את כתב ההגנה, עליכם לפנות פיסית למזכירות בית המשפט ובאמצעות מספר התיק לקבל את כתב ההגנה שנסרק בו.

ניתן לבקש את כתב ההגנה גם ממזכירות בית המשפט אשר אינו בית המשפט הדן בתביעה. כך למשל, התביעה הוגשה בבית משפט בתל אביב אבל התובע מתגורר בחיפה, במקרה זה רשאי התובע לפנות למזכירות בית המשפט בחיפה ולבקש את כתב ההגנה. יש לשים לב כי יש להצטייד במספר התיק על מנת להקל על פקידי בית המשפט באיתור התיק המשפטי.

ניתן אף לצפות במסמכים שנסרקו לתיק בית המשפט דרך האתר האישי במערכת ההזדהות הממשלתית דרך האינטרנט. פעולה זו כרוכה בהרשמה לאתר בית המשפט ויצירת סיסמה.

 

ישנה חובה להמצאת המסמכים החשובים באמצעות דואר ישראל

אמנם מסמכים חשובים כגון דחיית מועד דיון או מסמך לתגובת בעל דין אמור להימסר לבעל הדין במסירה אישית אך למרבה הצער, פעמים רבות בעלי דין לא מקבלים כלל את דבר הדואר ואין הם יודעים על מועד הדיון שנדחה או על הצורך שלהם להגיב לדברי בית המשפט.

פעמים רבות משרדנו נתקל במקרים בהם דואר נשלח לבעל דין אך מעולם לא התקבל אצלו וחרף כל זאת התקבלו החלטות שיפוטיות כנגד אותו בעל דין מכוח חזקת המסירה. אין ספק כי להיות מעודכן במתרחש בתיק בהמ"ש פירוש למקסם את הצלחת התביעה ולהיות ערוך לכל תרחיש שלא יקרה.

 

מהן הדרכים הטובות ביותר להיות מעודכן במתרחש בתיק בית המשפט

בעל דין המעוניין להיות מעודכן במתרחש בתיק בית המשפט יוכל לעשות זאת באמצעות מספר דרכים עיקריות.

  1. הגעה למזכירות בית המשפט ובדיקת המתרחש בתיק בית המשפט. דרך זו היא המסורבלת ביותר שכן תדרוש את הגעת בעל הדין למזכירות בית המשפט ותקשה עליו.
  2. בירור באמצעות מרכז מידע של בתי המשפט. ניתן באמצעות מספר התיק לחייג למרכז מידע בתי המשפט ולברר אודות המתרחש בתיק והאם חל שינוי כלשהו בשעת ההגעה לדיון או בכל דבר אחר המתרחש בו.
  3. מעקב באמצעות האזור האישי באתר ההזדהות הממשלתית. ניתן באמצעות הרשמה למערכת לעקוב אחרי המתרחש בתיק באמצעות כניסה לאזור האישי וצפייה בתיק בית המשפט.

 

להיות מעודכן במתרחש בתיק בית המשפט יסייע לכם להיות מוכנים לכל תרחיש

מעבר לעניין כי להיות מעודכן במתרחש בתיק בתי המשפט יסייע לכם להגיב משפטית כשתדרשו לכך או לא לפספס את מועד הדיון שנקבע בענייכם הרי שבאמצעות מעקב אחרי פעולות המתבצעות בתביעה קטנה תוכלו להכיר היטב את אשר טען בעל הדין שכנגד בכתב הגנתו או בכתב תשובתו.

תוכלו אף לדעת האם המותב המשפטי ביקש הבהרה מבעל הדין שכנגד ובמידה וביקש זאת מה הייתה תשובתו. ניתן אף ללמוד מדברים אלו המון ולהבין לאן הרוח נושבת ומה דעתו של השופט הדן בתיק. להיות מעודכן בתיק בית המשפט פירושו לדעת את שעת הדיון ותאריכו ובמידה ויידחה לוודא כי אתם ערים לכך ולא פוקדים את בית המשפט שלא לצורך.

להיות מעודכן בתיק בית המשפט יסייע לכם להיות ערוכים לטענות בעל הדין שכנגד ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה ככל שניתן. ישנה חשיבות רבה לניסוח כתב התביעה והכנה לדיון אך ישנה חשיבות גדולה ואולי אף יותר למעקב אחר המתרחש בתיק בית המשפט וההחלטות השיפוטיות הניתנות בו. אל תקלו ראש במעקב זה, וודאו כי אתם מודעים בדיוק לכל המתרחש בתיק בהמ"ש.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן