ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חברת השכרה

כולנו מכירים את התחושה כאשר מעוניינים לצאת מספר בני משפחה לטיול משפחתי או אפילו סתם לצורך נסיעה כלשהי יש צורך בלשכור רכב אשר נוכל לעשות בו שימוש. פעמים רבות השכרת רכב מחברת השכרה כרוך בחתימה על ניירת עם אותיות קטנות אשר לעיתים אנו לא קוראים אותם עד תומם וחותמים מבלי להבין על מה בדיוק חתמנו.

תביעה קטנה נגד חברת השכרה - עו"ד משה מזרחי

הגשת תביעה קטנה נגד חברת השכרה תאפשר לנו לתבוע את חברת ההשכרה בגין מעשה או מחדל שעשתה והסבו לנו נזק כלכלי או עוגמת נפש. יש לזכור כי תביעה שכזו תוגש נגד חברת השכרה כאשר שוויה כנקוב בהודעת כתב התביעה אינו עולה על 33,800 ₪. ככל ואנו מעוניינים להגיש תביעה גדולה יותר יש לפנות לבית המשפט המוסמך לדון בתביעות מסוג זה.

אילו סיבות יכולות להיות להגשת תביעה קטנה כנגד חברת השכרה

כולנו יודעים כי כאשר אנו שוכרים רכב מחברת השכרה עלינו להשאיר את פרטי האשראי שלנו בידם לצורך ערובה לנזק כזה או אחר שנגרום לרכב כאשר הוא נמצא בידנו. פעמים רבות, חברת ההשכרה משתמש במסגרת האשראי שהופקד בידה לצורך קיומו של סעיף כזה או אחר אשר נטען כי אנו מחויבים לו.

מקרה נוסף בו ניתן להגיש תביעה קטנה נגד חברת השכרה הוא כאשר חברת ההשכרה מחייבת אותנו על נזק שנגרם לרכב כאשר ברור כי נזק זה היה במועד בו נטלנו את הרכב מידם ואין אנו אחראים לו. מסיבה זו, כאשר נוטלים את הרכב מחברת ההשכרה יש לוודא כי כל הפגמים והנזקים הקיימים בו מתועדים בכתב ומצולמים. ככל וקיים לרכב נזק יש לוודא כי הוא נרשם על גבי הטופס ומתועד. תיעוד הנזק כפי שצריך יכול לסייע לכם בשלב מאוחר יותר להבין מי אחראי לו ומדוע לכם אין כל קשר אליו.

מה יש לבדוק בטרם תוגש תביעה כנגד חברת השכרה

כפי שניתן להבין, כאשר נוטלים רכב מחברת השכרה חותמים על חוזה שכירות אשר העתק ממנו ניתן לשוכר. כאשר מעוניינים להגיש תביעה קטנה נגד חברת השכרה יש לבדוק מה אומר החוזה ואילו סעיפים רלוונטיים לגביכם. בדיקת החוזה בטרם תוגש תביעה קטנה חשובה לצורך הוכחת הנזק ושאלת האחריות.

יש לבדוק גם האם קיים בידנו תיעוד אחר מטעם חברת ההשכרה התומך בטענותינו ולמרות הרשום בחוזה נוכל להוכיח כי הצדק עמנו. כמו כן, יש לבדוק את ייתר התנאים הנוספים הקיימים במקרה זה על מנת שנהיה בטוחים כי הגשת התביעה מתבצעת כראוי ובעלת סיכויים גבוהים להצלחה.

אלו טענות יכולה חברת ההשכרה להעלות בכתב ההגנה שלה

כידוע, על חברת ההשכרה להגיש כתב הגנה בתוך 30 ימים מהמועד בו קיבלה את כתב התביעה. לחברת ההשכרה יכולות להיות טענות שונות ומגוונות אשר ביכולתה לעלות במסגרת הגנתה. כך למשל, יכולה חברת ההשכרה לטעון כי התובע קרא ועיין בהסכם ההתקשרות ורק לאחר מכן חתם עליו. חתימה על הסכם ההתקשרות כמוהו כקבלת התנאים אשר הציבה חברת ההשכרה.

כמו כן, חברת ההשכרה יכולה לצרף תיעוד של הרכב טרם השכרתו לתובע ובכך להוכיח כי הנזק שנגרם לרכב בגינו חייבה את התובע נגרם כתוצאה ממעשה שעשה ולא היה קודם לכן. חברת ההשכרה יכולה לעלות טענות שונות ומגוונות אשר יש להעירך אליהן כראוי  כך שבמועד הדיון ניתן יהיה להגיב להן באופן מסודר.

חשוב לעקוב אחרי התיק המתנהל בבית משפט ולראות מתי הגישה חברת ההשכרה את כתב ההגנה וכן מהן הטענות שהעלתה בהן. הכנה ראויה למשפט אשר יתקיים יסייע לכם להתמודד כראוי עם שלל הטענות ואף להגדיל באופן משמעותי את סיכויי הצלחת התביעה.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן