ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חנות צעצועים

כולנו מכירים את התחושה כאשר אנו רוצים להפתיע את הילד שלנו ורוכשים עבורו צעצוע בדיוק כפי שחלפם ורצה. לא פעם חרף הבטחות חנות הצעצועים אנו מגלים כי הצעצוע לא כפי שהובטח לנו ואינו באיכות המצדיקה את התשלום ששילמנו. פעמים אחרות, אנו מגלים כי הצעצוע נשבר לאחר שימוש מועט ובטח שאינו עונה על ההבטחות וההגדרות שמסרו לנו.

תביעה קטנה נגד חנות צעצועים - עו"ד משה מזרחי

יש לזכור כי תביעה קטנה נגד חנות צעצועים תוגש לבית המשפט לתביעות קטנות כאשר שווי התביעה מתאים לסמכותו דהיינו עד סכום כספי שאינו ועלה על 33,800 ₪. לרוב, תביעה קטנה נגד חנות צעצועים לא תעלה על סכום זה שכן במרבית מהמקרים מדובר בפריטים אשר אינם עולים על אלפי שקלים לכל היותר

 

מה יש להוכיח כאשר מוגשת תביעה קטנה נגד חנות צעצועים

כאשר נגיש תביעה קטנה נגד חנות צעצועים יש לוודא כי חשבונית הרכישה קיימת בידנו ומתארת בדיוק את הצעצוע שרכשנו מהחנות. יש לתעד גם את הנזק שנגרם לצעצוע ככל ונגרם ולצרפו לכתב התביעה. ניתן לצרף תמונות או סרטוני וידאו המתעדים את הנזק שנגרם לצעצוע.

יש לקשור ככל שניתן את הנזק שנגרם לצעצוע לאחריות החנות בכך שבגין מעשה או מחדל שלה נגרם הנזק לצעצוע. ככל והחנות לצורך העניין לא סיפקה את הצעצוע שרכשנו ממנה יש לצרף את ההתכתבויות עמה המתעדות את בקשותינו החוזרות והנשנות לאספקת המוצר. בהקשר לאספקת המוצר יש לעיין היטב בחוק הגנת הצרכן ולראות כיצד החוק יכול לסייע לדרוש פיצוי הולם מהחנות בגין אי אספקת המוצר.

 

מה ניתן לעשות אילו חנות הצעצועים לא הגיבה לכתב התביעה שהגשנו נגדה

כאשר מוגש כתב תביעה נגד בעל דין עליו לוודא כי הוא מגיש כתב הגנה במועד הקבוע בחוק ומשיב לטענות התובע אשר הועלו כלפיו. ככל ובעל הדין לא יגיש כתב הגנה הרי שניתן יהיה להגיש כנגדו בקשה למתן פסק דין בהעדר כתב הגנה.  בקשה שכזו, תוגש לתיק בית המשפט לאחר שהתובע ווידא כי חנות הצעצועים לא הגישה כתב הגנה וכן היא קיבלה את כתב התביעה לידה.

ללא אישור מסירה חתום על ידי חנות הצעצועים לא ניתן לפנות לבית המשפט בבקשה למתן פסק דין בהעדר הגנה. בבקשה יש לפרט כי סיכויי התביעה עולים על סיכויי ההגנה שיש לנתבע בתיק וכן לנוכח מחדלו של הנתבע אשר לא הגיש כתב הגנה יש להטיל עליו את מלוא האחריות לנטען בכתב התביעה.

לחנות הצעצועים יש 15 ימים ממועד מתן פסק הדין בהעדר להגיש בקשה לביטול פסק הדין שניתן כנגדה ועליה לפרט היטב מדוע יש מקום להיעתר לבקשה ולהסביר מדוע לא הגישה כתב הגנה במועד.

 

מה ניתן לבקש מבית משפט לתביעות קטנות בתביעה נגד חנות צעצועים

הגשת תביעה קטנה נגד חנות צעצועים דורשת הוכחת נזק וכן במקרים בהם יש להוכיח קשר סיבתי יש להפנות את בית המשפט לקשר הסיבתי הקיים בנסיבות העניין. ככל והצעצוע הסב נזק לתובע או לאחד מילדיו יש לציין בפני בית את הנזק שנגרם והכספים אשר היה צריך להוציא לצורך תיקון הנזק.

ניתן לבקש מבית המשפט פיצוי בגין עוגמת הנפש שנגרמה לתובע לרבות השבת הכספים אשר הצטרך התובע להוציא מכיסו לצורך תיקון הנזק. יש לזכור כי הכנת כתב תביעה קטנה דורשת הכרת החוק והפסיקה וכן יכולת ניסוח טובה ומקצועית.

מומלץ להיוועץ עם עורך דין בטרם תוכן ותוגש התביעה כך שבסופו של יום יגדלו סיכוייה וסיכויי הצלחתה.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן