ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד גנן

סיבוב שכונתי קצר יגלה לנו כמה חשובה הגינה עבור האזרח הישראלי. גינות מטופחות ומושקעות קיימות בכל מקום ואין ספק כי אחד הדגשים המרכזיים בתחזוקה הבית ניתן לגינה והחצר. הצורך לשמור על הגינה וחצר הבית מתוחזקים ושמורים הביא לפריחה בתחום מקצוע הגננות והיצע רחב של בעלי מקצוע המציעים את שרותם עבור בעלי הגינות.

תביעה קטנה נגד גנן תוגש כאשר הגנן לא עמד בהתחייבותו או לחילופין הסב נזק לגינה בין אם באמצעות טיפול כושל ולא נכון ובין אם במעשה אשר גרם לנזק של ממש. יש לזכור כי תביעה קטנה נגד גנן תוגש בבית משפט לתביעות קטנות כאשר שווי התביעה אינו עולה על 33,800 ₪ וכאשר פרטי הגנן ידועים לתובע. תביעה אשר שוויה עולה על סכום זה, יש להגישה בבית המשפט המוסמך לדון בתביעה.

תביעה קטנה נגד גנן - עו"ד משה מזרחי

מתי תוגש תביעה קטנה כנגד גנן

התקשרות עם בעל מקצוע לרוב נעשית באמצעות הטלפון או האינטרנט. כאשר הזמנתם גנן לגינת הבית שלכם חשוב שתדעו מיהו בעל המקצוע, שמו, כתובתו ופרטי העסק שלו. כאשר אתם מבצעים לו את התשלום וודאו כי קיבלתם קבלה המתעדת את הסכום הכספי ובידכם אסמכתא לכך ששילמתם עבור השירות.

נסו לעקוב אחרי עבודתו של הגנן ובדקו אם היא מתבצעת כהלכה והגנן מבצע את מלאכתו נאמנה. ככל והגנן לא ביצע את אשר התחייב לעשות עבור התשלום שניתן לו וככל והגנן הסב נזק לעצים נוספים הקיימים בגינה או למערכת ההשקיה, ניתן להגיש כנגדו תביעה קטנה בגין הנזקים שגרם. חשוב לתעד את הנזק שנגרם לגינה או לפריטים הנמצאים בה כך שבית המשפט הדן בתביעה יוכל להתרשם מהנזק. כמו כן, חשוב לצרף כל אסמכתא בגין הטיפול שביצע הגנן לרבות התשלום שעבר לידיו. תביעה אשר תוגש עם מלוא המסמכים הנדרשים תבטיח לתובע מקסימום הצלחה.

 

מה יש לצרף לתביעה קטנה נגד גנן

כאשר מוגשת תביעה קטנה נגד גנן יש לוודא כי הסכם ההתקשרות עמו מצורף לכתב התביעה. היות ובדרך כלל לא נחתם דבר בין הגנן למקבל השירות, יש לוודא כי כל ראיה הקושרת את הגנן לביצוע העבודה מצורפת לכתב התביעה. ניתן לצרף תיעוד מההתכתבות עמו וכן את הקבלה שהנפיק עבור השירות שנתן.

יש לצרף גם תמונות של הנזק שהגנן ביצע בגינה כגון תמונה של מערכת ההשקיה שניזוקה או של העצים שנהרסו. ככל והנזקים תוקנו יש לצרף את החשבונית המתעדת את התיקון ולכלול בסכום התביעה גם את הכספים שהוצאו לצורך כך. תביעה קטנה אשר תכלול את מלוא המידע הנדרש והרלוונטי, תסייע לבית משפט לראות את מכלול הנסיבות ובכל יקלו עליו לפסוק לטובתכם.

 

עקבו אחרי המתרחש בתיק ופעלו בהתאם לחוק

מעקב אחרי הפעולות המתבצעות בתיק יסייעו לכם להתכונן כראוי לדיון ללא לחץ והפתעות. מעבר לכך, מעקב אחר המתרחש בתיק בית המשפט יסייע לכם לדעת אם הנתבע לא הגיש כתב הגנה לכתב התביעה שהגשתם נגדו וכעת תוכלו לבקש פסק דין בהעדר הגנה. פסק דין בהעדר הגנה יינתן במידה והנתבע לא יגיש כתב הגנה או לא יתייצב לדיון המשפטי.

מעקב אחר המתרחש בתיק בית המשפט יסייע לכם אף לדעת האם מועד הדיון נדחה או שמא הופניתם להליך גישור לפני קיום הדיון המשפטי. אין ספק כי למעקב אחר המתרחש בתיק בית המשפט בתביעה קטנה אשר הגשתם כנגד גנן יתרונות רבים היכולים לסייע לכם בסיכויי התביעה.

רוצים להיות מעודכנים בתהליך קראו – מעקב אחרי פעולות המתבצעות בתביעה קטנה.

 

נסו לסיים את הסכסוך המשפטי עם הגנן מחוץ לכותלי בית המשפט

תביעה קטנה אשר תוגש נגד גנן תוגש רק כאשר הצדדים הגיעו למבוי סתום ולא ניתן לסיים את הסכסוך המשפטי עם הקבלן באופן של הסדר. תחילה, מומלץ לתובע לפנות לגנן ולנסות להגיע עמו להסדר מחוץ לכותלי בית המשפט. הסדר עם גנן יסייע לתובע לדעת בוודאות אילו רכיבי פיצוי יקבל ויקנו לו ביטחון בהשגת התוצאה.

תביעה קטנה תוגש רק כאשר הגנן לא מוכן לשתף פעולה ואינו מעוניין לסיים את הסכסוך המשפטי אתכם מחוץ לבית המשפט. זכרו, להכנת תביעה קטנה נגד גנן חשיבות רבה הן באופן  הניסוח שלה והן בהכנה לדיון. מומלץ להיוועץ בעורך דין המתמחה בתביעות קטנות על מנת שיסייע לכם להכין את התביעה באופן הנדרש ללא חוסרים ושגיאות.

קראו מאמר בנושא גביית פס"ד בהוצל"פ – הוצאה לפועל תביעות קטנות.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן