ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

תביעה קטנה נגד חברת חשמל

כל מה שצריך לדעת על תביעה קטנה נגד חברת החשמל

בעידן הטכנולוגי בו כל המוצרים הבסיסים שאנו משתמשים תלויים באספקת חשמל סדירה ותקינה, הפסקות חשמל עלולות להביא לפגיעה בהם והוצאתם משימוש. בין אם מדובר בהפסקות חשמל ארוכות אשר פגעו במכשירים והזיקו להם ובין אם מדובר בהפסקות חשמל תכופות אשר תדירותן שיבשו את מכשירי החשמל אתם יכולים (בהתקיים תנאים מסוימים) להגיש תביעה קטנה נגד חברת חשמל במידה והוכחתם כי התרשלה בתפקידה.

תביעה קטנה נגד חברת חשמל - עו"ד משה מזרחי

יש לזכור פעמים רבות הפסקות החשמל אינן בשליטת חברת חשמל וכי תנאי מזג האוויר או דברים אחרים הביאו לכך. לכן, טרם הגשת התביעה מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום תביעות קטנות על מנת שיחווה את דעתו ויעריך את סיכויי התביעה. לא כל הפסקת חשמל שגרמה לנזק תביא בהכרח לקבלת פיצוי כספי וכל מקרה ומקרה יבחן לגופו.

 

מכשירי חשמל בביתי ניזקו כתוצאה מהפסקות חשמל האם אהיה זכאי לפיצוי כספי?

הפסקות חשמל הן עניין שבשגרה בעיקר בעונת החורף הגשומה. כתוצאה מהפסקות חשמל המתרחשות, מכשירי חשמל רבים עלולים להינזק ולצאת מכלל שימוש. מכשירי חשמל כגון מחשבים, מצלמות אבטחה ומקררים תלויים באספקת חשמל תדירה וקבועה והעדר אספקה שכזו עלולה להשבית אותם לצמיתות.

בכדי שניתן יהיה להגיש תביעה קטנה נגד חברת חשמל, יש להראות ולהצביע כי חברת חשמל התרשלה ולא טרחה להשיב את החשמל לפעולה. באשר לפיצוי בגין מכשירי חשמל שניזוקו מעצם הפסקת החשמל עצמה, בתי משפט לא מיהרו להשית פיצוי כספי על חברת החשמל ונקבע בפסיקה רבה כי לחברת חשמל אין אחריות על מוצרי חשמל שניזוקו כתוצאה מהפסקות חשמל.

לגופו של עניין, יש לזכור כי תביעה קטנה אשר תוגש נגד חברת החשמל מוגבלת לסכום כספי של עד 38,000 ₪ כך שככל ומדובר בתביעה ששוויה גבוה יותר יש לפנות לערכאה המשפטית המתאימה לכך.

 

נטל ההוכחה מוטל על כתפיכם

עיון בפסקי דין בתביעות קטנות שניתנו בעניין חברת חשמל ואחריותה להפסקות חשמל מעלים קו ברור לפיו בתי משפט לא בנקל ייתנו פיצוי כספי לתובע אשר כליו נפגעו כתוצאה מהפסקות חשמל. בעניין מכשיר או ציוד אחר אשר ניזוקו כתוצאה מהפסקות חשמל ארוכות, הרי שנטל הוכחה לעניין זה מוטל על כתפי התובע.

ככל ומדובר בהפסקת חשמל קצרה אשר תוקנה בתוך מספר שעות בודדות, הרי שבמקרה זה יהיה קשה לתובע להוכיח כי חברת החשמל התרשלה ולא טיפלה בתקלה בזמן. ככל ומדובר בפרק זמן ארוך וממושך העולה על מספר שעות, הרי שניתן יהיה להגיש תביעה נגד חברת החשמל ולטעון כי עצם התמהמהותה בתיקון התקלה הביאה לנזקים.

ככל הנראה, המבחן בהתרשלות חברת החשמל במקרה זה יהיה פרק הזמן הסביר בו עליה היה לתקן את התקלה שחלה בחשמל. פרק זמן סביר במקרה זה יהיה מספר שעות בודדות. ככל והתקלה תמשך זמן ארוך יותר, בהחלט ניתן יהיה לטעון למחדל  מצד חברת החשמל שלא טרחה לתקן את התקלה.

 

מה יש להציג לבית המשפט בתביעה קטנה נגד חברת חשמל

ככל ונגרם נזק למכשירי החשמל, יש להציג לבית המשפט את הקבלות עבור תיקון הנזקים והערכה כוללת שלהם. ככל וטוענים למחדל מצד חברת החשמל אשר לא טרחה לתקן את הפסקות החשמל שעות ארוכות, יש לתעד ככל שניתן את הניסיונות לפנות לחברת החשמל בדרישה לתיקון התקלות וכן לתעד את הזמן שחלף.

יש להציג נתונים אלו לבית המשפט ולקשור בין ההמתנה הארוכה לתיקון התקלה, המתנה אשר אינה בטווח פרק הזמנים הסביר ואשר גרמה לתקלות ונזקים. היות ובית משפט לתביעות קטנות אינו כפוף לסדרי דין, ניתן להציג לו כל ראיה שתמצאו לנכון בין אם תמונה, סרטון וידאו, שיחת טלפון מוקלטת ועוד. קרא גם – הסיבות לדחיית תביעה קטנה.

 

כיצד יש לנהוג בפעול כאשר מעוניינים להגיש תביעה קטנה נגד חברת חשמל

בטרם תוגש תביעה קטנה נגד חברת חשמל מומלץ לפנות לחברת חשמל ולהציג בפניהם את הנזקים שנגרמו לרכושכם כתוצאה מהפסקות החשמל ואי תיקונם. לרוב, חברת חשמל נעתרת בתנאים מסוימים לבקשה ומפצה בגין מוצרי החשמל שניזוקו. יחד עם זאת, ככל ומדובר במצב אשר הביא להפסקת החשמל ואינו בשליטתה, רשאית חברת החשמל לסרב לדרישה ולא לפצות את אתכם בגין הנזקים.

ככל וחברת חשמל תסרב להעניק לכם פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לכם, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בדין האזרחי על מנת שיעריך ויחשב את סיכויי התביעה והצלחתה. כפי שראינו במאמר זה, לא בנקל בתי משפט ימהרו להטיל אחריות על חברת החשמל וכי רק בנסיבות מיוחדות כאשר ברור כי היא התרשלה בתיקון התקלה בית המשפט יטיל עליה אחריות אזרחית.

עורך דין המתמחה בתחום יוכל לבדוק את המקרה על כל נסיבותיו ולאחר מכן ימליץ לכם באיזה אופן לפעול. זכרו כי הגשת תביעה קטנה ללא סיכויי הצלחה עלולה להסב לכם עוגמת נפש ואף לחייבכם בהוצאות משפט לטובת חברת החשמל. מסיבה זו ככל ויש מקום להגיש תביעה קטנה נגד חברת החשמל מומלץ ורצוי להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום בטרם יינקט צעד כלשהו. מוזמנים לקרוא גם – תביעה קטנה נגד בנק

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן