ראשון עד חמישי: 8:00-19:00 ויום ו': 8:00 - 12:00

ירושה בתביעה קטנה

כאשר מתעוררת שאלה הנוגעת לירושה וחלוקת עיזבון בית המשפט הוא הכתובת לפתרון המחלוקת וישוב הסכסוך. זהו לא סוד כי הליכים משפטיים המתנהלים בפני בית משפט לתביעות קטנות מהירים יותר וזולים יותר באופן משמעותי מכל הליך משפטי אחר המתנהל בבית משפט רגיל או בית משפט לענייני משפחה.

ירושה בתביעה קטנה - עו"ד משה מזרחי

כפי שנראה במאמר זה, הליכים משפטיים הקשורים לירושה וכל הכרוך בה אינם יכולים להתנהל בבית משפט לתביעות קטנות ועל הפונה לבית משפט לעשות זאת במסגרת הכללים והחוקים הנדרשים.

עורך דין צוואות וירושות יוכל לסייע לכם להבין טוב יותר מהן האפשרויות העומדות בפניכם וכן לאיזו ערכאה משפטית לפנות.

מתי תוגש תביעה לבית המשפט בעניין ירושה

ישנן סיבות רבות ומגוונות לפנייה לבית משפט בנוגע לירושה. לדוגמה, כאשר מוגשת התנגדות לצו קיום צוואה, תועבר ההתנגדות יחד עם הבקשה לקיום צוואה לבית משפט לענייני משפחה אשר ידון בה.

גם כאשר הצוואה איננה ברורה ולא ניתן להבין את הוראותיה תועבר היא לבית המשפט אשר ידון בה ובהתאם להוראות החוק יקבע את סדר החלוקה בין היורשים השונים.

רבים נוטים להתבלבל ולחשוב כי אם מדובר בתביעה העוסקת בסכום כספי קטן עניינה תביעה קטנה הניתנת לתביעה בבית משפט לתביעות קטנות.

האמת היא כי תביעה קטנה במינוח המשפטי שלה לא בהכרח קשורה לסכום הכספי הנתבע. בית משפט לתביעות קטנות דן בהליכים משפטיים בעלי שווי כספי נמוך אמנם, אך רשאי הוא לעשות זאת בהליכים אשר לגביהם לא נקבע סדר דין מיוחד וספציפי.

האם ניתן להגיש תביעת ירושה בבית משפט לתביעות קטנות

היות ובית משפט לתביעות קטנות רשאי לדון בהליכים משפטיים אשר לא נקבע לגביהם סדר דין ספציפי לא ניתן להגיש בו תביעת ירושה.

סדר דין ספציפי נקבע בהליכים הקשורים לדיני משפחה, דיני עבודה ועוד. כאשר אדם חפץ לתבוע בעניין הקשור לירושה, הוא אינו רשאי לעשות זאת בבית משפט לתביעות קטנות גם אם מדובר בתביעה אשר ערכה הכפי מסתכם באלפי שקלים בודדים.

לאיזו ערכאה ניתן להגיש תביעה העוסקת בירושה

גם אם מדובר בתביעה אשר ערכה הכספי קטן ואינו עולה על אלפי שקלים, לא ניתן להגישה בבית משפט לתביעות קטנות ועל התובע לפנות לבית משפט לענייני משפחה שכן ירושה היא עניין הקשור וכרוך בעניינים הנובעים מקשרי משפחה. כאשר מדובר בהגשת התנגדות לקיום צוואה, תוגש ההתנגדות לרשם לענייני ירושה אשר יעבירה לבית משפט לענייני משפחה.

בית משפט לענייני משפחה הוא הכתובת לכל סכסוך הקשור לירושה כך שגם ירושה בתביעה קטנה כספית תוגש לבית משפט לענייני משפחה ותטופל על ידי עורך דין לענייני ירושות וצוואות. אין רלוונטיות לסכום הכספי הנתבע גם אם מדובר באלפי שקלים בודדים.

כיצד עורך דין יכול לסייע בתביעת ירושה קטנה

כפי שניתן לראות גם כאשר מדובר בעניין ירושה בתביעה קטנה כספית יש לפנות לבית משפט לענייני משפחה אשר ידון בתביעה ויקבע כיצד יש לנהוג בה.

עורך דין ירושות וצוואות המתמחה בתחום משפטי זה, יוכל להסביר לכם כיצד ניתן להתמודד עם הקייס המשפטי באופן מוצלח וכן אלו מסמכים להציג לבית המשפט.

מעבר לכך, עורך הדין יוכל לייצג אתכם בהליך המשפטי ולמקסם את סיכויי ההצלחה בו. גם כאשר מדובר בתביעת ירושה קטנה מומלץ בחום לפנות לעורך דין לענייני ירושות וצוואות ולקבל טיפול משפטי ראוי והולם לסוגיה אליה נקלעתם.

במאמר זה דיברנו על:
WhatsApp
היי, ניתן להשיג אותנו גם בווטסאפ, הקליקו מטה על הכפתור
דילוג לתוכן